sobota 15. decembra 2018

Všetko pripravené, koledníci neprišli :-(

Vitajte u mňa!
Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Deka nedoštrikovaná, ale ihlice v rukách:



Bude čelenka pre mladú kolegyňu Martinku. Ponúkla som sa sama, len teraz neviem, či splním jej prianie :-)

Pre koledníkov mám dnes ráno všetko pripravené, vrecúška zaplnené ovocím a sladkosťami, pre maminky po malom vankúšiku. Čakám, čakám, ale nedočkala som sa :-(

Zvyk nosenia vianočných oblátok pretrváva v Jasenovej od predkukučínových čias. Prežil všetky roky socializmu a zdalo by sa, že to najhoršie má za sebou. Omyl! Neviem prečo, ale na pár rokov sa nitka pretrhla, oblátky deti nenosili. Mne sa to veľmi nepáčilo, veď aspoň niečim sme sa mohli pýšiť. 

Bola som šťastná, že po pár rokoch vedúca detského folklórneho súboru Kukučka obnovila zvyk. Deti prišli s košíčkom s oblátkami, peňaženkou na poplatok pre pekára a s peňaženkou na svoju plácu. U nás to bola aj obálka s malým finančným poplatkom na fungovanie súboru a dieťa navyše dostalo mnou vyrobené vrecúško plné sladkostí.

Vlani prevzala patronát nad krásnym zvykom cirkev. To znamenalo, že na nás, necirkevníkov, sa zabudlo. Na poslednú chvíľu "zaúradovala" Alenka a našťastie sa ešte oblátky našli aj pre nás. Bolo to o chlp. Teraz to poistil dopredu manžel - dohodol sa rovno s pekárom :-)

Tento rok ma vyviedol z miery termín roznášky. Vždy to bola sobota pred striebornou nedeľou, teda dnes. Ja som sa dobre pripravila, veľmi tešila a tu sa nič nedeje :-(

Je mi veľmi ľúto, že možno aj 200-ročný zvyk v dedine takto dopadol. Nevážime si nič! Potom sa nečudujme, že nič nezaslúžime :-(

Ale dosť bolo ponosy, poďme ďalej. Ukážem vám, čo som pripravila:

prvý raz som urobila otvor na zadnej strane a nie vo švíku 



tu som urobila šitie dosť krivo

a vidieť to po stiahnutí :-(

tu som si dala záležať

a aj na výsledku to poznať :-)
našťastie to je zadná strana :-)













A takto idú spolu:



 




Najviac radosti si vyrábam sama sebe. Bola by som spokojná, keby aspoň zlomok z nej prešiel aj na koledníkov a ich maminky. O týždeň vymením vo vrecúškach ovocie a budem sa tešiť znova :-)


Dnešný čaj:




Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!

Daniela

3 komentáre:

  1. Υπέροχες οι δημιουργίες σου !!!!
    Μπράβο !!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Takový krásný zvyk! Třeba příjdou děti až v neděli, když zvyk převzala církev. Každopádně by bylo smutné, kdyby tato pěkná tradice zanikla.To by i mně bylo líto. Polštářky úžasné, jak jinak.A barva i vzor čelenky se mi taky moc líbí.❤ Lenka

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danka,
    krásne darčeky si pripravila, škoda len , že sa zvyky vatrácajú...
    Na tento príspevok Ti píšem už štvrtý komentár, tak snáď už prejde...

    OdpovedaťOdstrániť