streda 21. februára 2018

Ako sa liečim

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Pripravujem sa na jar:



Laura sa ma pýta, či si na kašeľ robím bylinkové sirupy. Nie, nerobievam ich. Robila som raz mätový, bol dobrý, ale sladký. Jasné, ide tam cukor. Dala som ho o dosť menej, ako recept kázal, ale mne to stále bolo sladké. 

Túto zimu som na FB čítala, že sa na kašeľ robí aj sirup z bobkového listu. Recept sa mi nepáčil, lebo načo variť citrónovú šťavu s cukrom a vývarom z bobkového listu do zhustnutia, veď z citrónu nebude nič na osoh a výsledok bude zas len sladký. Ale ten vývar z bobkového listu by mohol byť dobrý. Zapamätala som si a teraz využila :-)


Urobila som si dva svoje lieky:

- z bobkového listu:

varila som 10 minút a potom ešte hodinu nechala lúhovať
potom som precedila, chuť bola zlá, tak som si dala med, toľko ešte môžem :-)
3-4 krát denne vypiť takýto pohárik, vraj viac sa nesmie, dala som si do chladničky a popíjam :-)

- olivový olej s citrónom:

urobila som si v pomere 1:1
jasné, že sa nepremiešajú, chýba emulgátor, preto vždy treba dobre premiešať pred naliatím,
asi premastí hrdlo, ale poviem vám, toto mi veľmi chutí :-)
tiež 3-4krát za deň po štamperlíku :-)

Ale pekne po poriadku. Ako sa liečim? Hneď ráno, okolo siedmej, si vypijem svoju dennú dávku - pohár citrónovej vody a pohár vody s jablkovým octom. Aj keď som chorá. K tomu tabletka na vysoký tlak (aj keď teraz mávam skôr nízky, ale vraj to treba už jesť do konca života), a lyžička propolisu s vodou:

propolis pijem už v druhej etapa asi dva týždne, už mám málo,
prvú etapu som mala v decembri,
pijem ráno a večer pred spaním

a lieky z lekárne:

v pondelok a utorok som si dávala lyžičku stoptusinu každé 3-4 hodiny, od dnes zas bromhexin rovnaké dávkovanie,
zajtra už len 3krát za deň (toto mám vyskúšané, poradila mi dávno lekárnička),
najskôr 2 kapsule G každých 6 hodín, potom už len 1kapsulu 3krát denne


O deviatej:




O desiatej zázvorový čaj, ale ten som nefotila, bol aj včera :-)

Na obed polievka z kyslej kapusty:

je to len kapusta a voda, bujón a klobáska a najdôležitejšie je čili, ktoré obsahuje alkaloid kapsaicín, ten sa rozpúšťa v tukoch a alkohole, tak preto tam dávam klobásku, varím len chvíľku, nech je kapusta chrumkavá :-)

Olovrant okolo druhej:

surová kyslá kapusta a voda z nej :-)


káva nemusí byť vždy, pijem ju len pre jej vôňu a atmosféru popíjania :-)


medovka


Čaj ku Sherlockovi a po ňom večera:

huspenina so surovou cibuľou a cesnakom, a liečim aj kĺby :-)
Z cibule som tiež kedysi skúšala robiť sirup na kašeľ. Dopadlo to rovnako, sladké! Radšej zjem čerstvú cibuľu :-)

Pomedzi to všetko lieky - z lekárne a z mojej výroby. No povedzte, mám to ja ale veľa roboty! Ešte dobre, že sú prázdniny :-)

Ale mám už aj výsledok mojej liečby. Dnes som mala záchvat kašľa len 3krát za deň! Zajtra budem už fit :-)

Môj manžel dnes tiež ožil. Ale ležal, lepšie povedané spal, od piatka. Lieky nechce, dal si iba málo bromhexínu a 12 tabliet panadol extra. Hovorí, že spánok lieči. Ja spať neviem, radšej sa dopujem liekmi.

A ešte jedno: určite vás napadlo, že naše WC malo dnes dosť obsadené po tom, čo všetko som do seba dostala :-)))


Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela


8 komentárov:

  1. Danka, tak to je bomba! Po takejto strave musíš byť čoskoro, vlastne už zajtra, fit! :):) Tak sa teda aj s manželom kurírujte pekne. :) Pá. D.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danka, aj keď o chorobe, ale úsmevne ... som rada, že to s tebou ešte nie je až také zlé ... :))) Ale snažíš sa liečiť svedomite ... samé zdraviu prospešné potraviny. tlieskam ... Ja som ako tvoj muž ... Keď som naozaj chorá a je mi zle, tak najskôr k lekárke a potom dom a len spím a spím ... skutočne mi to robí dobre ... Pozdravujem vás oboch a prajem SKORÉ uzdravenie ... pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Con il tuo ricamo hai portato la primavera in anticipo!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danko, přeju brzké uzdravení. Taková léčba musí zabrat.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Danka, všetko perfektné ale tá huspenina je top...:) treba premazať aj kĺby! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Danka,
    vidím, že choroba u vás už nemá šancu, po Tvojej kúre bacily radšej ujdú :-)))
    Aj ja som mala chrípku, už doznela, ale hlieny mám stále...lieky užívam minimálne, doma nám však robievam cibuľový čaj a sirup.
    Tak pekne oddychuj a načerpaj novej sily! Pá

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Beautiful embroidery,Daniela! Good to know you both are recovering well.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Danka, máš zdravý jedálniček aj pitíčko :))) tak nech ti to padne na zdravie a konečne ťa kašeľ opustí. Keď som ja mala naposledy kašeľ, urobila som si známy liek zo zázvoru, citróna a medu. Určite nie je nič zázrak ale aspoň si musíme myslieť že to pomôže :))) Skoré uzdravenie. Ahoj

    OdpovedaťOdstrániť