pondelok 6. februára 2023

Dlho som odolávala, ale podľahla som :-)

Vitajte u mňa! Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku! 

Vyšívala som veľmi málo. Nejako ma to neťahá, pretože vianočná téma už nie je vo februári to prvé orechové. Snáď sa trocha prinútim, či to odložiť na december? To je otázka :-)

Zato čítam. Mám rada knihy a knižnice. To je hlavný dôvod, že sa mi už pár rokov darí odolávať novým technológiám v čítaní. Žeby to bolo tým, že som už na nové technológie stará? Nie, nemám s nimi problém ani v škole, ani doma.

Danka si pred pár rokmi po vzore Jurka kúpila kindle, ale po roku ho predala. Tiež u nej zvíťazila láska ku knihám, je proste po mne :-)

Jurko každé Vianoce číta niektoré dielo od Juraja Červenáka. Bola som zvedavé na slovenský historický detektívny príbeh. Trocha som hľadala v knižnici, ale nenašla som. Nuž čo, mám iPad, vyskúšam to, pri najhoršom neprečítam :-)

A predstavte si, ja som to prečítala :-)



Slovenská historická detektívka sa mi páčila. Našla som v nej trocha napätia, trocha humoru, trocha zo života kráľovského banského mesta Banskej Štiavnice a bohatý dobový slovník hlavných predstaviteľov. Pekné čítanie a celkom mi to v tom iPade išlo :-)

Jurko ako by vedel, že budem mať chuť aj na niečo iné. Dal mi toho na čítanie viac:


A keďže sa celý týždeň teším na piatkový seriál Geniálna priateľka na STV2, aj keď som to už videla, aj keď som si všetky 4 knihy prečítala, opäť som si vybrala Ferrante.

Tentokrát som to ale urobila šibalsky. V knižnici som si požičala Klamársky život dospelých s tým, že budem súčasne čítať knihu i e-knihu, podľa toho, ako sa mi bude dať a chcieť. A ako čítanie dopadlo?




Celú knihu som prečítala v elektronickej forme v iPade, tú fyzicky hmatateľnú som do rúk nedala ani raz. Našla som najdôležitejšie výhody e-čítania pre mňa: môžem si prispôsobiť veľkosť písma a nepotrebujem osvetlenie lampy, paráda :-)


Február sa nám ohlásil snehom. Orava je naň bohatá. V našom dvore ho je aj na predaj :-) Našťastie som nemusela lopatovať, ono by som tento rok už ani nevládala, ostala by som do jari zahádzaná :-)

Vyslobodil ma Oňo, manželov synovec, som mu neskonale vďačná:

toto je len úvod, potom to len začalo :-(





aj tu ešte pribudlo, júl snáď tomu pomôže :-)

V okne mám už jar, dokonca aj tulipány majú už puky, len neviem, prečo im žltnú lístky:





Dnešný čajík - zmes sušeného ovocia, orieškov a kvetu nevädze -  v retro šálke číslo 6:



Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času.  Nech sa vám darí a zostaňte zdraví na tele i na duši!

Daniela


8 komentárov:

  1. Danielko, je vidět, že jsi vášnivá čtenářka. Já jsem četla vždycky klasickou knihu. Na ty "novoty" moc nejsem. Ale při Tvé zmínce o možném nastavení velikosti písma, je to lákavější. Sněhu máte tedy požehnaně. Je to krásné, ale ta práce s ním. Pěkně Ti to doma kvete, okénko máš opět nádherně načepené. Máš hezký retro hrnek, ale ta, zřejmě cukřenka, je kouzelná. Danielko, opatruj se a pevné zdraví přeji. Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danielka, tiez chodím do knižnice...pretože mám rada vôňu kníh. Raz som si kúpila eknihu. Prvý diel série Cudzinka. Ale nie je to ono...aspoň pre mňa...klasika je klasika...a preto som si ostatné časti kúpila ako normálne knihy :) A terz mám dilemu, či si aj tú prvú časť nekúpim ako nižný formát :)
    Kvetinky sú kráááásne...tiež ma to láka, môžno dnes si vybehnem nejakú kúpiť. Papa, prajem krásne dni. Zuzana

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danka,
    aj ja mám rada knižnice, odkedy nie je kam dávať knihy :-)
    Aj Kubko chodí rád do knižnice, za mesiac prečíta cca 4 knihy.
    Geniálne priateľky mám všetky doma, rada sledujem aj seriál, i keď som ho už videla 2x.
    Biela Orava je nádherná, aj tie kopy snehu k tomu patria, ešte že Ti má kto pomôcť.
    Retro šálka je pekná.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Λατρεύω τα βιβλία, όχι τα ηλεκτρονικά...
    Μ αρέσει και το χιόνι και φέτος είχαμε στην Ελλάδα
    Ωραία λουλούδια και κούπα τσαγιού !!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dani ahoj. Do knižnice chodím pravidelne. Pozdravujem a prajem všetko dobré len. D.:)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Dlouho jsem tady nebyla.Přečetla jsem s radostí všechny novinky.
    Sněhu jste měli opravdu hodně.My jen slabý poprašek,který hned roztál.
    Přeji krásné a klidné svátky velikonoční,Danielko ☺
    Eva CZ

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ahoj Danka,
    dúfam, že si OK a prežila si príjemné sviatky... dlho si sa neozvala.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Thanks for providing such a great resource

    OdpovedaťOdstrániť