piatok 23. februára 2018

Slivovička :-)

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Vyšívala som len málo a aj keď mi chýba ku koncu len kúsok, nechala som to na zajtra:



Nádcha sa mi rozvinula tak, že mi tieklo nielen z nosa, ale aj z očí. To však bolo to lepšie. Horšie je to teraz večer. Tiecť nechce a hlavu trhá :-(((

Naparovala som sa nad slanou vodou, ale nepovolilo. Asi by to chcelo výdrž, ale nejde mi to tam predýchať. Urobila som si niečo menej náročné - slivovicu s maslom :-)



zahrievať len málo, občas zdvihnúť z platne, miešať, aby sa maslo roztopilo,
teplota varu alkoholu je síce až necelých 80ºC, ale vyparuje sa pri každej teplote, tak nech sa nevyparí :-)
maslo rozpustené, zahriate asi na teplotu ľudského tela
a teraz si po lyžičke pomaly púšťať dolu krkom :-)))
Keď som si dnes túto medecínku robila po druhý raz, dala som si do nej aj med, vylepšila som ju :-)


Liek robí dobre hrdlu a prieduškám. Poradila mi ho kedysi dávno kolegyňa Angelika. Zľakla som sa  alkoholického lieku, pretože vôbec alkohol nepijem. Angelika mi povedala, že si mám dať celé deci, uf, to je ako pre koňa, povedala som jej. Tvrdila, že to ani nepocítim. Mala pravdu. Nebolo mi nič, teda to bol pre mňa liek a nie alkoholové popíjanie. Odvtedy si ho pri prechladnutí robievam so spomienkou na Angeliku :-)

Hokej bol dnes perfektný a prekvapujúci. Prišla som si na svoje, aj keď prvý zápas nedopadol tak, ako som si želala. Mužský biatlon pre našich do plaču. Ale taký je šport. 

Čaj k dokumentu o ekologickom bývaní (Island) a potom Sherlock:


jazmínový


Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela


4 komentáre:

  1. Výšivka sa rysuje, zajtra asi finišuješ :-)
    "Domácu medicínu" som ešte neskúšala, počula som už o nej, ale akosi som sa neodvážila...hlavne, že Ti zaberá, tak na zdravie! Veľa oddychuj a bude lepšie.
    Ja som si dnes dala zázvorový čajík.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zajímavá medicínka se slivovičkou. Přeju brzké uzdravení. M.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Your stitchery getting more colorful Daniela that I love ♥♥♥

    Paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Posielam srdečné pozdravy a verím, že už je Vám aj po týchto tradičných medicínkach trochu lepšie. Ja si pamätám svoju 94-ročnú prastarkú z Hrachova. Bola zdravá a vždy tvrdila, že to vďaka poldeci kvalitnej slivovičke, ktorú si dala každý deň. :) Tak asi hej. :) Rýchle zotavenie. papá

    OdpovedaťOdstrániť