streda 25. septembra 2019

Wawel

Vitajte u mňa!
Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku! Zaujímajú vás manželove včielky. Bohužiaľ, nedokážem sa o ne postarať sama. V rodine však máme nádejnú mladú včelárku Mirku, ktorá sa chcela priučiť včelárstvu pri manželovi, ale pre nedostatok času to stále odkladala. Ono, ani vo sne, ani s najväčšou fantáziou, by sme nepredpokladali, že by to už nestihla. A nestihla ...
Mirka sa na to dala. Učí sa za jazdy, má poradcov, ale hlavne voľne pole pôsobenia :-)
Ja som sa tiež "pochlapila" :-) Dvom rodinám, ktorým sa denne prihováram (sú vo dvore pri mojich zeleninových hriadkach) som dokonca vytočila med a zazimovala ich :-) Spravila som z toho aj pár foto, ale nechávam si ich na vhodnejší čas (Vianoce).

Nuž teda, Vianoce sú ešte ďaleko, ale chystám darček, tak moje nové vyšívanie je s vianočným motívom:



V Krakove sme boli na výlete s Miškom a Maxíkom ešte v auguste. Moc sa nám mesto páčilo, Miško ho nazval "malou Prahou" a teraz, keď si na internete o meste čítam, dočítala som sa, že toto pomenovanie sa Krakovu bežne dostáva :-) 

Zaparkovali sme hneď pri najnavštevovanejšom mieste Krakova, pri Wawele:




Wawel (poľ. Wzgórze wawelskie) je vápencové návršie na ľavom brehu rieky Visla v poľskom meste Krakov s výškou 228 metrov nad morom. Je to symbolické miesto s veľkým významom pre Poliakov. Nachádza sa tu kráľovský hrad a katedrála. Bolo tu korunovaných mnoho poľských kráľov.


























Nakoniec zas zmena. Keďže mám dni bez pohody pri popíjaní čaju, aspoň trocha kvietkov:




Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela!

9 komentárov:

  1. Vianoce sa už pomaly blížia, dobre si urobila že si začala vyšívať obrázok s vianočným motívom aj keď viem, že ty to vyšiješ raz-dva...a stále ešte Vianoce nebudú :) Danka, netušila som že Krakov je také krásne mesto...pekné zábery si urobila. Dani, príjemné jesenné dni ti želám. Ahoj

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danka,
    nádherné fotky z Krakowa, nikdy som tam nebola...
    Výšivku budeš mať iste raz-dva hotovú a teším sa, čo z nej bude.
    Starostlivosť o včielky, teda tip som trafila, že to bude niekto z rodiny :-) Určite Ti včielky rozumejú, keď sa im prihováraš a nech Ti robia spoločnosť i naďalej. A čo Boro? Dávno nebol na fotkách.
    Páááááá

    OdpovedaťOdstrániť
  3. You are wise to stitch for Christmas now, Daniela! It will come quickly :) I love Christmas stitching and do it year round.

    I enjoyed your travel photos--always so interesting to see new parts of the world!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ευχαριστούμε για τις ωραίες φωτογραφίες από Κρακοβία και καλή συνέχεια στο χριστουγεννιάτικο κέντημα !!!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Súhlasím s Tebou, že Vianoce sa už blížia, treba chystať pomaly darčeky. :-) Som rada, že vyšívaš!
    Ja by som nevedela urobiť pri včielkach nič. Obdivujem, že si vytočila med. Prajem nech sa novej včelárke darí. Určite sa to naučí.
    Prajem pekné dni a teším sa na ďalší príspevok. Pa

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Danka, krásne fotky Krakova...Boli sme tam už pár rokov dozadu...veru, je nádhrná. papa

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Danielka mám radosť, že Ti včielky zostali, si veľmi šikovná, keď si vytočila med a zazimovala ich. Teším sa na fotky. Ja tiež plánujem sa naučiť od môjho ocina starať sa o včielky, no stále to odkladám. Tento rok sa začal priúčať môj brat, tak som rada že bude pokračovateľ :) Krakov je nádherný, mali ste krásny výlet. Ahoj

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Moc krásné fotečky, Danielko. Ve spojení s kytičkami to nemá chybu. Přeji hezký den a myslím na tebe.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Seus trabalhos são muito bonitos. Obrigada por compartilhá-los em seu maravilhoso blog.

    OdpovedaťOdstrániť