sobota 18. júla 2015

Zázrivské dni

Moja nová výšivka je maličká, ale krásna (pre mňa):

témou je zas záhrada, i keď ja ju nemám :-)

Manžel má veľmi dobrého známeho v Zázrivej, ako inakšie - včelára. Zázrivá je rázovitá dedina, vzdialená od nás necelých 30 km. Tento víkend majú tradičné "Zázrivské dni" s bohatým kultúrnym a športovým programom.  No, a samozrejme, že nemôže chýbať jarmok, na ktorom ponúkajú predajcovia produkty svojej práce. K tomu ešte niekoľko stánkov s občerstvením, veď bez toho by to hádam ani nešlo :-)

Miro, mladý včelár celou svojou dušou, zrenovoval starý, takmer rozpadnutý včelín a zozbieral v dedine rôzne včelárske pomôcky. Urobil tak, ako ho on nazval "Včelárske minimúzeum". 

Aj napriek dnešnej horúčave sme sa s manželom vybrali do Zázrivej, aby sme si mini múzeum prezreli na vlastné oči. A vôbec neľutujem, že sme išli. Múzeum nás doslova očarilo. Videli sme, že ľudia mali záujem o včelárstvo a jeho históriu. A to je dobre!

Miro a môj manžel = včelári, akých ja obdivujem!



toto je zadná strana, všimnite si zasúvacie okno





Dnes ešte úľ, pri ktorom na prvej foto stojí Miro a manžel. Je to v podstate vydlabaný otvor do kmeňa stromu. Zozadu je otvor pre včelára, aby mohol so včelami manipulovať:




Takto sa to robí:




Urobila som veľa foto, preto sa budem témou zo Zázrivej venovať vo viacerých príspevkoch. Zajtra vám ukážem interiér tejto historickej ľudovej stavby.

Nech sa vám darí!
Daniela

19 komentárov:

  1. Danielko, krásný příspěvek. Výšivka se mi líbí už teď - moc hezké téma. Výlet jste museli mít fakt pěkný - úl z kmene - to je úžasná práce. Ten starý zámek si pamatuju u kolny. Už se těším na zítřejší
    fotky a povídání.
    Hezkou neděli! Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ti, Jarka, dnes je ešte krajšia :-)
      Ozaj to bol krásny výlet, aj horúčavu som zniesla v pohode :-)
      Ale dnes som vyliezla len ráno a dosť, sedím pred telkou a sledovala som TdF a pritom vyšívam :-)
      Pááá

      Odstrániť
  2. Liebe Daniela,
    deine "neuer" Garten sieht jetzt schon wieder herrlich aus. Du machst einem so richtig Sommerlaune.
    Liebe Grüße aus Deutschland
    Sandra

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Liebe Sandra, danke! Über bestickte Garten keine notwendigkeit Bewässerung :-)
      Ich grüße aus der Slowakei :-)
      Páá

      Odstrániť
  3. Zázrivské dni sú kultúrno-spoločenskou udalosťou obce Zázrivá s niekoľkoročnou tradíciou. Je to dvojdňová prezentácia tradícií, remesiel, folklóru a hudby regiónu.
    http://obeczazriva.sk/?podujatie=zazrivske-dni-2015

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Your new project is cute!! :) thanks for sharing the museum pics!!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. super fotky, milujem taketo akcie... rozne remesla, hudba, dobra nalada, super papanicko :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Zuzka! Aj ja mám rada takúto atmosféru, ani horúčava mi v tom nezabráni.
      Pááá

      Odstrániť
  6. Sehr schönes neues Projekt.
    Liebe Grüße Manuela

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Viele Dank, liebe Manuela!
      Ein guter Start in die neue Woche!
      Pááá

      Odstrániť
  7. Ein neuer Garten wird gestickt ... :)) Schön sieht deine neue Stickerei aus !!!
    Das alte Bienenhaus ist herrlich !! Ich liebe alte Dinge - besonders wenn sie so liebevoll wieder hergerichtet werden !!!
    Einen schönen Sonntag
    Marion

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marion, danke!
      Bienenhaus ist mit viel Liebe renoviert. Die Arbeit von Mira nicht bezahlen!
      Schöne neue Woche!
      Páá

      Odstrániť
  8. Ein neuer Garten wird gestickt ... :)) Schön sieht deine neue Stickerei aus !!!
    Das alte Bienenhaus ist herrlich !! Ich liebe alte Dinge - besonders wenn sie so liebevoll wieder hergerichtet werden !!!
    Einen schönen Sonntag
    Marion

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Wunderschön die neue Stickarbeit. Danke für die schönen Fotos sehr interessant Dein Bericht, schön wie Altes so liebevoll erhalten bleibt.

    LG Uta

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vielen Dank für den Besuch der Blog, Utili!
      Ich bin froh, dass Sie gekommen sind :-)
      Ich blickte nur kurz einen Blog, Nähen schöne Tasche !!
      Pááá

      Odstrániť
  10. Cute new cross stitch project, great start!

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Sicuramente sarà bellissimo anche questo ricamo, mi piacciono molto gli schemi che usi!

    OdpovedaťOdstrániť