pondelok 18. decembra 2017

Oravské Vianoce

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Začala som vyšívať:

a je tu chyba, foto malo byť z rubu, prišla som na to až teraz, tak to nechám už tak :-)

Včera a dnes bola v kultúrnom stredisku krásna akcia s názvom Oravské Vianoce. Prezentovať svoju prácu tu mohli ľudoví umelci a remeselníci. Vlani som na akcii bola so žiačkami a tento rok ma "prehovorili", aby sme si to zopakovali. V úvodzovkách píšem preto, lebo prehovárať ma teda nemuseli. Bola som rada, že aj ony majú záujem o akciu, rovnako ako ja. 

Oficiálne sme boli na výstave:

Krása a láska dvoch




A neoficiálne, ale určite hlavne, tu:



stará časť mesta Dolný Kubín pod "mojim" Chočom, no nie je to nádhera?
pečenie oblátok
obtočiť okolo paličky a je na svete oblátka -  trubička
háčkované 
a tu aj krížiky, to ma potešilo :-)

kurz plstenia mokrou cestou, vpravo moja virtuálna priateľka Evka, s ktorou sme sa  reálne spoznali pred dvomi rokmi  :-)

plstené obrázky
vo výrobe 
prasitka a žabiatka :-)



Dievčatá si vybrali niečo z ponuky ručne vyrobených náušníc a ja som kúpila darček pod stromček pre manžela, takže neukážem :-)

Domov zo školy som prišla unavená, ale spokojná.  Na stole ma čakalo prekvapenie, ale o tom už zajtra :-)

Čaj som vymenila za šťavu z kyslej kapusty - kapustnicu. Treba sa nadopovať vitamínom C, ktorý sa radí medzi silné antioxidanty:


vypila som 3 takéto poháre, budem zdravá :-)


Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela

4 komentáre:

  1. Danka,
    aj ja rada navštevujem remeselnícke trhy a to nielen vianočné :-) Určite by som si niečo vybrala.
    U nás je to iba šťava z kyslej kapusty, kapustnica je polievka, ktorú varíme na Vianoce a Nový rok...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tiež sa rada prechádzam po takýchto tradičných trhoch ... U nás v Prievidzi ide väčšinou o komerciu, aj keď zopár tradičných stánkov sa nájde ... Ako slobodná som trubičky pekávala ja ja ... mali sme doma "železá" - tak sme volali ten prístroj na ich pečenie ... Teraz na nich pekáva mamkina sestra.
    Danka, maj sa dobre , pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Oh!! I LOVE the embroidered ornaments! They are so beautiful! I like the crocheted ones a lot too. Your craft markets are superb!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danielko, měly jste hezký výlet a těch krásných tradičních věcí. Tam by se mi taky líbilo. A kapustnicu si dám taky - na zdraví !
    Papa Danielko

    OdpovedaťOdstrániť