sobota 19. októbra 2019

Sme nepoučiteľní :-(

Vitajte u mňa!
Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku! Zastavím sa pri dvoch. Maruška mi odporúča z polovice cukety urobiť sladký koláč. Áno, išlo by to, ale nie pre mňa, sladké nie je moje obľúbené:-)
Lenka našla v obchode štrikované vechtíky a hneď si spomenula na mňa a moje vechtíky, paráda :-)
Ďakujem vám, dievčatá!


Jesenná dečka bude onedlho hotová:




Dnes sa vrátim k letnému výletu do Krakova. K dvom zastaveniam. Obidve zastavenia sú veľmi smutné a myslím si, že udalosti, ktoré pripomínajú, sú hanbou ľudstva. Ale čo je ešte horšie, ľudstvo sa z nich vôbec nepoučilo a pácha podobné hriechy naďalej. Patrím medzi tých šťastných, ktorí vojnu nezažili, ale prakticky počas celého môjho života niekde na Zemi vojny sú a moji rovesníci a ich deti majú svoje životy vojnou poznačené. Je mi to strašne ľúto ...

1. 
Katynský masaker je pomenovanie masových vrážd poľských vojakov a civilistov počas druhej svetovej vojny, spáchanej sovietskou tajnou službou (NKVD) a armádou. V Katynskom lese (neďaleko obce Katyň) bolo začiatkom roka 1940 NKVD popravených asi 20 000 - 26 000 zajatých poľských dôstojníkov, policajtov, kňazov a príslušníkov inteligencie, ktorí boli odvedení do ZSSR počas obsadenia a neskoršej okupácie časti Poľska v roku 1939. Tento vojnový zločin je jednou z najväčších tragédií v novodobých dejinách Poľska a stále zaťažuje poľsko-ruské vzťahy.



2.
Boli sme v židovskej štvrti, ktorá si smútku pamätá toľko, že aj teraz ho tam cítiť. Natáčal sa tam aj známy film "Schindlerov zoznam". Je to film režiséra Stevena Spielberga, natočený podľa skutočných udalostí opísaných v knihe Thomasa Keneallyho.



















Nakoniec kvietky na okne:




Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela!

7 komentárov:

  1. Ahoj Daniela, všetko zlo vo svete sa deje kvôli moci a peniazom. Nikdy až do konca vekov sa to neskončí, lebo hriech vládne svetu. Máme dosť trápenia aj bez vojen, len to tí "mocní samozvaní vládcovia sveta" nedokážu pochopiť. Oni si myslia, že všetko môžu, ale na každého raz dôjde. My, obyčajní, naozaj obyčajní ľudia /nie s platom 5000,- eur/ sa venujme všedným každodenným starostiam a radostiam, aj keď tých je v poslednom čase akosi pomenej. Teším sa s Tebou, z každej výšivky, kytičky, dobrôt, ktoré vieš vykúzliť z obyčajných surovín. Prajem veľa síl.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja jsem se dozvedela o Katynskem Lesu az kdyz jsem byla v Anglii, ve skole nas tohle neucili ;-) Bylo tezke verit ze se to mohlo stat, ale stalo se to.
    Moc se mi libi Tva vysivana decka.
    xx

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Cieszę się że do Ciebie trafiłam. Zagoszcze na Twoim blogu na dluzej.Dziękuję że piszesz o historii o której w świecie nie pisze się prawdy.Pięknie ją pokazalas. Pozdrawiam.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dani, vyšívaná dečka je moc pěkná.
    Prožili jste zajímavý a poučný výlet. Opravdu je lidstvo nepoučitelné? A jaká nás čeká budoucnost ? Určitě hodně smutných myšlenek vám šlo hlavou v Krakově.
    M.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Máš krásne kvietky v okne! Dečka bude nádherná, príjemné jesenné farby.
    Krásne fotografie, vďaka za ne!
    Pekné jesenné dni prajem♥

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Πολύ όμορφο το εργόχειρο σας!!!
    Υπέροχες φωτογραφίες!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Pozdravujem. Dečka je milá - naozaj v jesenných farbách. Nad Krakowom ozaj až človek cíti plávať spomienky na tie hrôzy... A mne je vždy až fyzicky zle, keď vidím v súčastnosti ľudí nadchýnať sa neonáckovskými stranami...

    OdpovedaťOdstrániť