štvrtok 30. decembra 2021

Z vianočnej atmosféry u nás

Vitajte u mňa! Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Vianoce máme za sebou. Zas len môžem skonštatovať, to čo každý rok: ľudia sa celý advent po niečom zháňajú, nakupujú darčeky, hromadu potravín, upratujú a skrášľujú svoje príbytky, od všadiaľ sa na nás rútia vianočné reklamy, melódie, všade je hluk, náhlenie, stres, len aby sme na niečo nezabudli, len aby sme všetko pripravili do samej dokonalosti. Potom sa na štedrý večer unavene usadíme k slávnostne prestretému stolu a hodujeme. Prejdu dva dni a je všetkému koniec. Viacerí si až potom uvedomíme, že veľa toho bolo zbytočného, sľúbime si sami sebe, že o rok to urobíme inakšie. Možno, a možno ani nie.

V našej rodine sme to mali vždy trochu jednoduchšie. Darčeky pre deti kúpené často už v lete, upratovanie v dome len tak na oko, veď ako vždy, koláčiky sa nepiekli, len medovníčky (manžel) a niečo z kysnutého cesta (na raňajky aby bolo), varenie aj predpripravené a zamrazené (pirohy), pri práci zainteresovaná celá rodina. 

Už druhý rok sme boli len dvaja. Prišiel iba Jurko. Prevzal po ockovi pečenie medovníčkov a tento rok už aj moje pečenie z kysnutého cesta :-)





škoricové osie hniezda a opekance

opekance s makom

Ja som urobila čaj z citrónov, zázvoru a medu:


Každý deň mi Jurko urobí výborné kapučíno:


Kuchynský stôl, náš umelý stromček slúži už 46. vianoce, výhľad z okna nemôže chýbať:




Vianoce sme mali na snehu:






Mne to doma trochu kvitne:






Nakoniec to, čo som si dopriala po dvojhodinovom odhŕňaní snehu:


Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času.  Nech sa vám darí a zostaňte zdraví!

Daniela!

6 komentárov:

  1. Moc krásně je u vás. Neustále obdivuji tvoje vyšívané věci. Jsi moc šikovná. A kolik ti toho kvete. Pohodové dny.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Lovely ����������

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danielka, veľmi krásne. Všetko. Medovníčky, vianočný stôl, vankúšik vyšívaný, kvitnúce kvietky i tá oravská zasnežená krajina. Čaj zo zázvoru a citrónov vyzerá veľmi dobre, nepoznám taký. Prajem Ti pokojné dni Danka a v novom roku hlavne zdravie.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Πολύ όμορφη ατμόσφαιρα !!!!
    Καλή χρονιά !!!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Danielko,krásně jsi se s námi podělila o prožití svátků.Taky jsme to měli takové jednoduché.Perníky dělám pravidelně pro celou rodinu.Mamce už je druhý rok nemůžu poslat ☻.Já na perníky dávám polovinu burského oříšku.Tak jsme to dělali doma.
    Mrzelo mně,že je tady ještě pořád Kovid a my jsme se nemohli všichni sejít.Je to takové pomalé odcizování.Už druhé vánoce bez dětí,vnuků a jejich rodin.
    Do Nového roku přeji Tobě a rodině hlavně zdraví ☺ Eva

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Presne tieto tvary formičiek moja maminka používa na medovníky a už celé roky :-)Pripomenuli mi tie Vaše domov :-)))

    OdpovedaťOdstrániť