utorok 14. júna 2022

Jane Austen

Vitajte u mňa! Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Blížim sa ku koncu:


Výšivku venovanú Jane Austen som mala naplánovanú už veľmi dávno a konečne na ňu došlo. Vybrala som jej rám rovnaký, aký dostal darček pre milovníčku mačiek.

Kto si chce prečítať viac o živote a diele Jane Austen, kliknite si TU.

Trocha som sa pohrala pri fotení, dokonca som si bola v mestskej knižnici požičať všetky knihy od J. A., ktoré momentálne mali v polici. Chválim sa:






v češtine, nakladatelství Svoboda, 1982

vydavateľstvo Slovart, 2010

Sídlo Mansfield práve čítam, som na strane 408


vydal Media klub, 1998

Kedysi, ešte asi ako študentka, som čítala Pýcha a predsudok a pamätám si, že vtedy som nebola taká nadšená z čítania ako teraz. V mladosti som čítala rýchlo a zrejme dosť povrchne, išlo mi o dej. Teraz si to užívam, milujem opisy, charakteristiky, myšlienkové postupy, úvahy ...

A viete, že Jane Austen som už vyšívala? Kto si chce zaspomínať, kliknite TU a uvidí rovno štvormo :-)

Nakoniec môj dnešný čaj:




Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času.  Nech sa vám darí a zostaňte zdraví!

Daniela

6 komentárov:

  1. Danka,
    oba obrázky sú nádherné, oceňujem zátišie z knižnice :-)))
    Musím si nejakú aj ja prečítať, aspoň si mi dala tip. Chystám sa do knižnice s Kubkom, chodíme do mesta, lebo naša nefunguje už niekoľko rokov.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danka, to je čest pro autorku knih, škoda, že nemůže vidět, jak se může projevit zájem o její dílo. Některé její knihy také znám a mohu potvrdit, že kdysi jsem četla "jinak" než dnes. Kdysi jsem některé pasáže jen proletěla očima, dnes se k některým i vracím.
    Vidím, že i zahrádka se zeleninou Ti prospívá, tak přeji nejen pěkné chvilky u knih J. Austen, ale i přiměřenou úrodu.
    Přeji pěkné závěrečné dny školního roku. ☺

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Obrázok je už teraz pekný! O knihách, ktoré čítaš alebo máš rada, môžeš písať aj častejšie. Aspoň mi dáš tip na čítanie. Tiež rada čítam :-) Teraz som si objednala Stredoveké hrady na strednom Pohroní - mám rada aj dejiny, nielen romány.
    Pekné zátišie s Jane Austenovou!
    Dobrú chuť k dnešnému čajíku♥

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj, Danka,
    vrátila jsem se, protože jsem našla videa týkající se JA. Dám odkazy, jestli chceš, podívej se:
    Dům a muzeum Jane Austenové se nachází v Chawtonu v Hampshire: https://youtu.be/NQ9CPE21cm8

    Život Jane Austenové - Procházka po jejích stopách - Místa, kde Jane Austen žila nebo navštívila: https://youtu.be/g8-zx056ek0

    Dokument BBC v angličtině: https://youtu.be/tSW4u6uA8Cw

    Jane Austen documentary: https://youtu.be/krM4sxwYwlE

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Obrázek je moc pěkný.Já se teď chystám znovu přečíst knihu Jonase Jonassona- Analfabetka.
    Přeji klidné dny ☺

    OdpovedaťOdstrániť