utorok 18. júla 2023

111

Vitajte u mňa! Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku! 

Zvončeky som sľúbila, zvončeky som vyšila, ale...

Ale šiť som sa prinútila až dnes:









Dnes by mal môj ocko 111 rokov. Celý deň si na neho spomínam. Nemala som ani 30, keď som o neho prišla. Mal vtedy 72.

môj sobáš, 10. júl 1976, moji rodičia a v pozadí krstní rodičia, všetci sú preč :-(

asi rok 1959

Prehrabala som sa v našich fotkách, čo nerobím rada. Vždy mám z toho hlavu v smútku, som melancholická až uplakaná. Clivota, úzkosť, samota, nie, to nechcem pociťovať! Radšej si pustím TdF a štrikujem. Dnes časovka s napätím do samého konca :-) Pribudli mi vechtíky, budú darčeky:


zo zbytkov :-)

Zajtra budú dva týždne, ako bol v našej dedine požiar. Pozerala som športové správy a čudovala som sa, komu to šibe, že strieľa petardy. Keď to neprestávalo, dokonca to rástlo na intenzite, postavila som sa z kresla a pozrela von na toho blázna. Bohužiaľ, blázon to nebol, bolo to omnoho horšie. Videla som obrovský kúdoľ dymu, vybehla som von, prešla vyše kostola a z toho, čo som videla, mi prišlo strašne ťažko. Musela som sa vrátiť domov napiť a ovlažiť studenou vodou. Nedalo mi, zvedavosť zvíťazila, išla som von a urobila foto:





Dobrovoľní hasiči z celého okolia a profesionálni zo všetkých okolitých okresov mali čo robiť celú noc. Neprajem to nikomu zažiť. Mali sme šťastie, že nefúkal vietor a požiar sa nerozšíril. Zhoreli by rad-radom všetky staré humná, ktoré tak rada fotím. Škoda obrovská, hmotná i nehmotná :-(

Urobila som si dusenú zeleninu s mozzarellou na teplé hrianky:




Druhý raz dusenú zeleninu so zemiakmi, bez mäsa. Horúce dni sa s mäsom nekamarátia :-)


a to je na Orave vraj zima :-)

Prečítala som si ďalšie dve výborné knihy od K. Hosseiniho, no popravde, zhltla som ich :-)



A dnes retro šálka číslo 12 s ovocným čajom od Maxíka:




Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času.  Nech sa vám darí a zostaňte zdraví na tele i na duši!

Daniela



 




5 komentárov:

  1. Πολύ όμορφο κέντημα και πλεχτά !!
    Δυστυχώς κι εδώ έχουμε πολύ σοβαρές φωτιές....
    Πολλά χαιρετίσματα

    OdpovedaťOdstrániť
  2. So nice post, thanks for your sharing...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danka,
    vankúšik zo zvončekmi je krásny a vechtíky tiež, aspoň sa nenudíš :-)
    My sme mali požiar na konci našej obce a začiatku ďalšej a bolo to tiež hrozné a ten smrad, nesmeli sme ani vychádzať, lebo sa nedalo dýchať...
    Šáločka plná čerešní, mňam.
    Opatruj sa, pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tvoje ruční práce je nádherná.
    Tady taky byl dost velký požár.Nejhorší bylo,že to bylo vedlejším domě,kde bydlí můj syn.Podařilo se to uhasit.Ale následky jsou hrozné pro tu rodinu.
    Danielko,přeji klidný den ☺ Eva H.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Spomienky ma dostali...aj slzička vyšla...sú to naše spoločné spomienky ❤️

    OdpovedaťOdstrániť