nedeľa 19. mája 2024

Záhradkárka a kuchárka :-)

Vitajte u mňa! Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku! 

Moje vyšívanie sa nehodí k tomu, čo vidieť von. Áno, nehodí sa k začínajúcemu letu, farby hrajú skôr jesenným dychom:


Ani vo vyššom veku som nepodľahla záhradkárstvu. A to som tomu verila celý život, že to tak bude. Ale aj keď mi "nevonia" hrabať sa v pôde, uvedomelo sa o to snažím. Slúžia mi na to dve hriadky. Do jednej z nich som zasadila priesady uhoriek:

prerátala som sa :-)
musím kúpiť ešte jednu priesadu, ujo na tržnici sa bude smiať

V druhej mám už niekoľko rokov cibuľku na vňať, ktorá sa mi vysieva zrejme sama. K nej som zasadila 5 zelerov a 3 petržleny :-)


Na voľne miesto zasejem ešte zo tri semienka cukiet. Som trapná, viem, ale aj takí musia existovať :-)

A pochválim sa aj kytičkou, také milujem:



Vymyslela som nový recept na obed:

mleté morčacie mäso, cibuľa, pohánka, syr Eidam, kyslá smotana, 5 vajec,

na cibuľke dusiť mäso

na mäso navrstviť udusenú pohánku

na pohánku navrstviť strúhaný syr

zaliať smotanou s vyjíčkami

a tu som urobila chybu, mala som to urobiť do pekáča
 a dať do rúry zapiecť, ja som vrstvila v panvici s plastovými časťami,
čiže do rúry nieeee :-(

a tu vidieť, ako tomu chýba zapečenie, malo by to krásnu farbu

Nuž, ale aj keď farebne to nie je vábne, chuťovo to spĺňa moje požiadavky. K tomu čerstvá cvikla len nastrúhaná, ničim nedochutená, takú mám najradšej.

Dôkaz,  že v poslednom čase cviklu preferujem:

pečené stehienko a dusený kel

kačacia pečeň a pohánka

A už retro šálka číslo 50, séria s predchádzajúcimi, čaj ovocný od Maxíka:







Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času.  Nech sa vám darí a zostaňte zdraví na tele i na duši!

Daniela


3 komentáre:

  1. Danka,
    krásna výšivka.
    Nie si sama, aj my sme sa "prepočítali" a ešte dokúpili priesady, ale máme o trošku väčšie miesto na sadenie :-) a tak dnes muž dosadil chýbajúce rajčiny.
    Aj ja mám rada cviklu, najradšej tú moju zaváranú sladko-kyslú.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Καλή συνέχεια για το κέντημα και καλό κουράγιο για το φύτεμα.
    Ωραία συνταγή με το κοτόπουλο και τα πατζάρια αγαπημένα.
    Πολλά χαιρετίσματα !!!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pozdravujem do Jasenovej. No, to zahradníčenie vôbec nepovažujem za trápne. Oproti mojim kvetináčom s jahodami je toto vyšší level.😊
    A šálka č. 50 je fakt zvodná- do dna!😃

    OdpovedaťOdstrániť