sobota 19. augusta 2017

Pinterest, cuketová nátierka

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Dnes som si už hľadala aj niečo na vyšívanie. Mojim zdrojom je hlavne pinterest. Už ma raz sklamal a zablokoval môj účet. Vtedy som o tom napísala TU (zaujímavé je, čo som vtedy vyšívala). Dlho netrvalo a založila som si nové konto. Dnes mám na ňom už 12 689 pinov. A je to tu zas! Zas mi pozastavili účet do 31. augusta. Mám strach, či zas oň neprídem :-(

Ráno som sa tešila z mojej úrody. Obrala som ačokču na polievku, cuketu na vyprážanie, uhorky na šalát a manžel bol na roli odkopať zemiaky :-)



dnes bez chlebíka
tento raz cuketa obalená v strúhanke :-)

Teplý august praje cuketám, hlavne tie žlté rastú ako z vody :-) Už dvakrát som robila z nej nátierku, ak sa to tak dá nazvať. Treba cuketu nastrúhať na drobnom strúhadle, posoliť ju, aby pustila vodu a potom cez sitko dobre vodu vytlačiť. 

Na dvoch lyžičkách olivového oleja opražiť cesnak a čili papričku - ja som mala len sušenú - k tomu pridať cuketu a odpariť ešte vodu. Do vriacej cukety nastrúhať syr s modrou plesňou - dala som nivu - a miešať, kým sa syr nerozpustí v cukete. K tomu pridať dve lyžice bieleho jogurtu. Soľ som nepridávala, syr bol dosť slaný:







z celej cukety je nátierky necelá miska, cuketa totiž obsahuje veľa vody a tá je fuč :-)



Teraz vidím, že celkom dobre som postup nenafotila. To preto, že som robila a pritom sa rozprávala s Maxíkom. Ale z opisu je snáď recept zrozumiteľný :-)

Prvý raz som k nátierke robila hrianky, druhý raz som ich ani nestihla urobiť. Manželovi tak chutila, že ju zjedol s čerstvým pečivom. Ale za mňa - s hriankami je to chutnejšie :-)

Dnes som mala už aj čaj o piatej. Počasie bolo akurát na čaj. Presne podľa predpovede sa o štvrtej poobede zotmelo a o chvíľu začalo pršať. Našťastie, nič hrozné :-)





Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela

4 komentáre:

  1. Dani, prima recepty ... Natierku som z cukety este nerobila ... 😃 ale cuketu teraz pcham vsade ... Je tolko moznosti ... Vcera som piekla kolacik s cokoladovy s cuketou ... mam ho aj na blogu. My sme vcera s muzom upratovali drevo a tiez zacalo prsat, ale stihli sme to. Predpovede teraz vychadzaju. Danka, prajem peknu nedelu. L.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danka,
    cukina Ti pekne rastie, ja som ju tento rok nesadila po minuloročnom neúspechu :-)
    Aj ja ju môžem jesť všade, rada vyskúšam cukinovú nátierku, chystám sa na ňu už dlhšie.
    U mňa bol včera opäť čaj na cholesterol.
    Pá, pekný zvyšok víkendu.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danielko, ta první fotka je taková radost.. nejlepší je, když člověk může vyběhnout a natrhat si co potřebuje ... nátierku udělám.. opět dozrávají cukety, vždycky najednou ne postupně .. dnes jsem měla ostropestřec mariánský... čajík jsem dostala a hned ozkoušela .. je takový mdlý ... no, když je to tak zdravý ... hihihi.
    Dnes ráno jsme měli 9 stupňů, přes den kolem 20 docela sluníčko, ale ve stínu to fičí...
    Hezký večer, papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť