utorok 20. marca 2018

Šťastný prvý jarný deň!

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Zdá sa mi, že som akosi neodhadla farebné odtiene. Keď priložím bavlnky vedľa seba, rozdiel vidím, ale na výšivke ani nie:




Dnešný deň je významný z viacerých hľadísk. Vybrala som si dve: Medzinárodný deň šťastia a prvý jarný deň, čiže jarná rovnodennosť. 

Šťastie je pojem veľmi relatívny. To, čo je pre niekoho šťastie, pre iného neznamená takmer nič. Je smutné, že na svete stále existujú milióny ľudí, deti nevynímajúc, pre ktorých je šťastím mať denne jedno jedlo a pitnú vodu. Na druhej strane stojí plytvanie potravinami. 

Našla som: 
Približne jedna tretina produkcie jedla vyrábaného pre ľudskú spotrebu je zbytočná a plytvá sa s ňou. To znamená, že 1,3 miliardy ton potravín nezjeme, pokazia sa, či ich vyhodíme. Ak by sme mali túto obrovskú čiastku premeniť na finančné vyjadrenie, predstavovalo by to zhruba 680 miliárd dolárov v industrializovaných krajinách a 310 miliárd dolárov v tých rozvojových. Či už ide o vyspelý svet alebo krajiny, ktoré sú v rozvojovej fáze, plytvanie potravinami je zhruba na rovnakej úrovni.

Vnímanie šťastia cez jedlo mi hovorí, že som maximálne šťastná :-)

Pohľadov na šťastie je veľa. Každý má na výber. Buď som stále so životom nespokojná a chcem  stále viac hmotných statkov, ako mám, alebo som šťastná, ak som zdravá, alebo za šťastie považujem múdrosť, ktorú mi nedokáže nik a nič vziať. Trocha ťažké porozumieť, ale ak chcete vedieť, čo tým myslím, prečítajte si TU.

Cítim sa šťastnou ja? Väčšinou áno. Ale mám chvíle, dokonca aj obdobia, kedy sa cítim smutná. Nenazvala by som to hneď slovom nešťastná. Je to hlavne pri spomienkach na mojich rodičov a súrodencov, o ktorých som už dávno prišla. Občas aj pri myšlienkach na naše deti, ktoré sú ďaleko od nás. Nuž, a vtedy mám vždy plné oči sĺz :-(

Naučila som sa robiť šťastnou. Zaháňať smútok, nepripúšťať si choroby, myslieť pozitívne, vidieť krásu, tešiť sa z maličkostí, robiť to, čo mi robí radosť :-)

Napríklad dnes:
Včera prišla ku mne kolegyňa Zuzka. Je mladá, prišla k nám do školy na začiatku tohto školského roka, ale už sme zistili, že máme toho viac spoločného. Zuzka mi ukázala malý krčiažok. Kedysi si v ňom rada robievala kakao. Teraz ho už nepoužíva. V kuchyni nemá veľa miesta, preto ho vyradila, ale nedalo jej ho vyhodiť. Myslela som si, že si ho teda doniesla do školy na kávu. Ale nie, ona ho doniesla pre mňa :-)

To je moje šťastie! Radosť z darčeka som mala včera a dnes ešte väčšiu - urobila som si do krčiažka kávu, potom očami a objektívom prešla po mojich "pokladoch":


Zuzka, ďakujem!








Na dnešný deň pripadol prvý jarný deň. U nás to na jar vôbec nevyzerá:




Sneh, mráz, vietor, to je dnešný deň. Ja čakám na jarné lúče slnka a verím, že to už dlho nepotrvá, keď sa im budem tešiť. Aj táto viera je šťastie :-)

Poobedie som strávila s Lenkou. U nej doma jar už je:





Spolu sme si vypili kávu aj čaj:




Prajem vám veľa šťastia a jarného pohladenia!


Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela!





7 komentárov:

  1. Beautiful tulips and I love all of your red and white-spotted pots and dishes.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nice to read about your happiness post, Daniela! That's a lovely gift from your colleague and so nice to see your cup collection:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danielka, stastne jarne dni ti prajem...:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danka,
    pekne si strávila časť prvého jarného dňa :-)
    Kubko včera pani učiteľke oznámil, že je prvý jarný deň a ona na to, nie Kubko až zajtra...no nemali by to vedieť?!?
    Krčah je krásny, mám rada bodky.
    Včera som nestihla, tak Ti prajem dnes šťastný deň, pá

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Krásne hrnčeky, krásné rozprávanie, chodím sa k Tebe od minulého týždňa Danielka kochať. Krčah, ktorý si dostala sa moc hodí k ostatnému riadu. Prajem Ti peknú jar a dobré oči na krížiky .Katka

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Danka, veľmi pekne si to napísala...máš krásnu zbierku šálok, v tomto sme si tiež podobné :) aj krčiažtek je milý, taký malý darček poteší niekedy viac ako veľký luxusný...veru to u vás na jar nevyzerá. U nás dnes pekne ale riadne studený vietor fúka. Už aby bolo všade pekne a teplo. Ahoj

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Danielko, je radost se dívat na tvoje nazdobené poličky .. samé krásné hrnečky a konvičky. Štěstí .. radovat se z maličkostí ... to už je štěstí.
    Ať už nemusíme na jaro dlouho čekat.
    Papa J.

    OdpovedaťOdstrániť