pondelok 29. marca 2021

Keď rybár neje ryby

Vitajte u mňa! Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Až pri labkách zajačika som prišla na to, že vo výšivke mám hrubú chybu. Urobila som ju hneď na začiatku a tak opraviť ju by znamenalo vypárať takmer všetko, preto by bolo rozumnejšie začať nanovo. Nato by som však musela byť vnútorne úplne inakšie naladená. Týždeň nad tým premýšľam, čakám, že sa to vo mne zlomí, ale nič. Nuž čo, nechám to tak a dorobím aj s chybou. Možno ju uvidí len Nurdan, autorka dizajnu. Či ju vidíte aj vy?


Teraz k tomu rybárovi. Nie je to len taký obyčajný rybár, je to funkcionár okresného rybárskeho zväzu. Je zanieteným rybárom, ktorý však ryby neje. A tak sa ujde aj mne :-)

Dostala som veľkého kapra. Nechala som ho v mrazničke s tým, že ho pripravím na Vianoce, keď príde domov Jurko. On však na kapra chuť nemal a tak si kapor ešte trochu v mrazničke užíval, do februára :-)

Takto som si ho pripravila:

zúžitkovala som všetko

do múky som zamiešala soľ, papriku a čierne korenie

v zmesi som obali podkovičky kapra

vypražila

a pochutila si :-)

urobila som vývar z hlavy a najmenšieho kúska (chvostíka?) a zeleniny,
pridala som bujón halásle a nakoniec som zavarila rozhabarkované vajíčka

odkostila som tú trochu mäska a vložila naspäť do polievky

A keď už mám tému rybaciu, nedávno som si kúpila udenáča a urobila som si nátierku:


veľmi pedantne som udenáča odkostila, pridala maslo a dobre vymiešala

hotovo :-)

perferktná mňamka :-)


Dnes neukončím čajom, mám tu kávu, nie bežnú, dala som si niečo navyše:




nemala by som, ale ...

Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času! Nech sa vám darí a zostaňte zdraví!

Daniela

6 komentárov:

  1. Chybu ve vyšívání jsem nenašla,dávám 1***. Ryby máme v oblibě.Fukcarinka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Chybu vo vyšívaní som tiež nenašla, takže môže byť :-)
    Rybu tiež tak robíme, aj halászlé mám rada a rybacia nátierka z údenáča to je božské jedlo, to môžem. Milujem tú chuť a vôňu.
    Danka, krásne jarné dni a nech sa dobre vyšíva a číta♥

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pobavila si ma názvom, aj u nás platí "veľký hubár, ktorý neje huby" (iba občas)...
    Výšivka je krásna a chyba sa v nej určite stratí, pekný motív.
    Kapra nejem, zato ten môj by jedol ryby nonstop :-) Dostala si krásny úlovok. Ale údenáča môžem :-)
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Embroidery is lovely. Fisherman who does not eat fish? Strange to hear. Fish is our staple food.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Даниела, привет! давно не виделись! Прекрасный пасхальный сюжет:). кстати, я давно была в блоге Нурдан, он был закрыт. А ВЫ знаете, где она теперь показывает свои работы?

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Já ryby moc nemusím.I doma(zamlada)jsme měli jen filé.Ale pomazánku z uzenáče jsem dělávala moc často,když byly děti doma.Už jsem ji opravdu dlouho neměla.Já jsem tam přidávala trochu tvarohu.Jednak nahradil drobet máslo a připadalo mi to chutnější.Jen nevím,jak by to dopadlo s dnešními surovinami☻
    Danielko,přeji krásný sluníčkový den ☺

    OdpovedaťOdstrániť