nedeľa 20. júna 2021

Vytrácajú sa

Vitajte u mňa! Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Pred rokmi boli v tomto období všetky jasenovské kopce obsypané kopami sušiaceho sa sena.  Časy sa menia, aj do Jasenovaj prišla technika. Neviem, či je to pre nás to pravé orechové. Namiesto celých rodín v poli vidím tam len jedného človeka v traktore. Sám urobí všetko, skosí, presuší, zbalí, odvezie. Starí rodičia, rodičia a dve-tri deti zmizli. Jedni sedia pred televízorom, druhí sú celé dni v práci, tí najmladší s telefónom v ruke komunikujú s virtuálnymi kamarátmi. Spoločný život viacerých generácií nefunguje, aj romantika krajiny sa vytratila :-(

Keď som cestou zo školy videla, že na začiatku dediny sa objavilo niekoľko kôp, povedala som si, že sa pomedzi ne pôjdem prejsť. Nevedno, či tam budú aj o rok.








 

Vo štvrtok som bola v Ružomberku. Chcela som si dobre vyvetrať hlavu. Víria mi ňou čudné myšlienky, chvíľami sa dokonca bojím sama o seba. Zdá sa totiž, že do školy chodím posledné dni. Viem, viem, nemôžem tam byť do nekonečna a nie som nenahraditeľná, ale ...









Kúpila som 8 kg jahôd. Dobre som sa najedla a urobila som jahodový džem. Aby som ho mohla vyskúšať, kúpila som si aj pečivko :-)








Na záver mám kávičku a koláčik z cukrárne v Ružomberku:


Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času! Nech sa vám darí a zostaňte zdraví!

Daniela!

11 komentárov:

  1. Danka, ja som minule skonštatovala, že "život sa vytráca" - kedysi bolo všade živo. Dnes sú všetci zavretí vnútri a nemyslím tým len covid.
    Kopy sú krásne, také pravé slovenské. Opäť nádherné fotky a spomienky. Kopa lekváru ... mňam :-)
    Príjemný týždeň prajem♥

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danka,
    narobila si mi chute s jahodovým lekvárom, mňam. Ja som ešte tento rok nevarila...
    Krásne kopy sena, také sa veru už tak často nevidia. ja sa rada pozerám aj na baly, keď sú všade na poli po žatve :-)
    A výlet super, verím, že časom prídeš na iné myšlienky, často na Teba myslím.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Všechno bylo jiné.Všichni se "zamykají"doma.Všichni starší obyvatelé našeho vchodu zemřeli.Věděli jsme o sobě,prohodili pár slov.Dnes jsou tady mladé rodiny.Nikdy ani nepozdraví. Nevím jak se jmenují. Je mi to takové divné...
    Jahody nesmím-měla jsem po 3 jahůdkách anofilaktický šok...
    Danielko,přeji krásné letní dny ☺

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danka, je škoda, že "sa vytrácajú", člověk z města má ty kupky sena spojené s vesnicí, ale modernizace života vytlačuje staré zažité způsoby. Za chvíli bude sušení sena snad jen ve skanzenu.
    Pěkné fotky z Ružomberka, tam jsem nebyla, jen párkrát projížděla dále na Tatry. Pokud můžeš, jezdi na výlety a určitě přijdeš na "lepší" myšlenky.
    Pěkné léto, které dnes začíná. ☺

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Jedna fotka lepší než druhá!Ach seno,...to já stále suším seno, dělám kupky nebo hážu na ostropce...,miluji vůni dobře usušeného sena!💗 ...Ružomberok...tam jsem se.vždy chtěla podívat, ale s mou agorafobií a panickými atakami... ...asi ne...😔 Nebo...zatím ne. ps.Víte, co pomáhá poslední dobou mně, když je mi těžko? Slova Hany Maciuchové, české herečky, že vzdávat život je nesmysl.A že ona si prošla těžkými časy. ...Stala se mi vzorem...ať to zní akkoli divně. Nemohla mít vysněnou rodinu, partnera pochovala, s rakovinou se prala a stejně vždy zářila jako slunce. A tak si každý večer říkám:"pojďme,...pojďme se těšit, co přinese zítřek, i kdyby to byly jen malé, malilinké radosti."😘🙋A vážně to funguje. Těším se, co den přinese.😊 Lenka

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Dobře jsi to udělala s jahůdkami. Mňam.
    Já se na poslední školní den těšila. Těšila jsem se na to, co bude pak...

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Danko,každý den není posvícení,to říkávala naše babička a měla pravdu. Pochopila jsem dobře,odchod do důchodu? Hlavu vzhůru,naordinovat si úsměv,pokud počasí dovolí, tak procházky a pak koníčky a setkání s přáteli. 🍀🥰

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Και εδώ στην Ελλάδα τα ίδια....έχουν αλλάξει πολύ οι εποχές και οι άνθρωποι.
    Κι εγώ έφτιαξα φράουλες, αλλά τις πλένω, τις καθαρίζω, ρίχνω χυμό λεμόνι και τις αφήνω μία νύχτα στο ψυγείο και την άλλη μέρα το απόγευμα τις βράζω.....μου αρέσει έτσι γιατί μένουν ολόκληρες και τις τρώμε πάνω στο γιαούρτι !!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Η μετάφραση πρόβλημα.....ελπίζψ να κατάλαβες

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Posielam kopu pozdravov. :) Áno, tie kopy sena sú veľmi romantické. Netuším, či mali špeciálne pomenovanie aj tie také obrovské kopy, na ktoré sa vyliezalo a čumelo do oblakov, prípadne rozmýšľalo nad ´veľkými´ vecami.:) Ten džem vonia až k Slnečným jazerám. :) A Ružomberok opeknieva... Hmmm, čo sa školy týka, myslím, že Vás tak poľahky nepustia - skvelých učiteľov je ako šafranu. A eby náhodou predsa len, tak podľa mňa- nastane čas cestovať. Moja mama si nevie vynachváliť kúpele (teraz bola mesiac v Trenčianskych Tepliciach)- stretla kopu zaujímavých ľudí. A aj veľké deti treba prekvapovať návštevami a poobdivovať, čo nové na miestach, kde žijú. A my tu sa budeme tešiť na krásne fotky a zážitky! :) Treba si to vymyslieť na tej kope sena. Alebo na prechádzke medzi nimi. :) Seno, to je skoro ako sen o tom, čo by bolo pekné ešte zažiť a splniť si to. Dôchodok je na to tiež ideálny čas- tak si to ja nejako predstavujem aj u seba. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ahoj Danka, veľmi zanedbávam návštevy blogov ako aj prispievanie do môjho...Dnes po dlhom čase som konečne nakukla aj k Tebe...aj keď nie tak pravidelne a často ako si to robila, ale predsa si pridala niečo nové, zaujímavé a krásne zábery ako vždy. Ďakujem za zaujímavé čítanie a veľmi pekné fotky ktoré ma vždy potešia, obdivujem ako krásne vieš vystihnúť pri fotení to zaujímavé a tá kvalita je bezchybná...Dani, želám Ti krásne posledné dni prázdnin a možno aj teplé letné dni, aj keď dnes to tak nevyzerá ale aj dážď treba, želám hlavne zdravie a pokoj v duši. Ahoj Eva

    OdpovedaťOdstrániť