piatok 2. júna 2023

Nič nevyjde na zmar :-)

Vitajte u mňa! Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku! 

Dnes mám tretiu malú jarnú výšivku:









Myslím, že sa celkom aj podobajú na tie skutočné:



Pri varení fazule na toskánsku fazuľovú polievku som neodhadla jej spotrebu. Varená fazuľa mi zostala, ale nevyšla nazmar, urobila som si z nej dobrý šalátik, ktorý sa dá jesť teplý i studený:






Druhý raz som si spravila malú zmenu - menej zeleniny a pridala som tuniaka z konzervy:



Nuž, ale to nie je všetko. Aj kel mi zostal. Ono je to ťažké nakupovať pre jedného, keď hlávku kelu vám v obchode nerozkroja. Poradila som si s ním, udusila som ho na cibuľke s mrkvou, pridala k nemu cícer a  obohatila vajíčkom:




Všetko bolo výborné :-)

Rozkvitli mi konvalinky, kvietky mojej sestry Amálky, tak aspoň symbolicky jej posielam kytičku do nebíčka:



Mňa poteší aj kytička rozkvitnutej cibule:



V pondelok som bola poblahoželať k narodeninám kamarátke Maňuške. Len neviem, prečo ma s rokmi nahor stále dobieha. Mala by ísť už nadol, veľmi rada by som ju dobiehala zas ja :-) A že bola v mladosti výborná študentka, to som vedela. Že dnes je zručná cukrárka, o tom ma presviedča pár rokov. Tu je dôkaz - vlastnoručne vyrobené košíčky z bielej čokolády plnené mňamkovým krémom s jahodovým prelivom:



Dnes som dočítala knihu, asi pôjdem ešte rýchlo do knižnice, nech mám čo robiť cez víkend (okrem kosenia 😂):




Nakoniec môj čaj v retrošálke s poradovým číslom 9:



Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času.  Nech sa vám darí a zostaňte zdraví na tele i na duši!

Daniela


6 komentárov:

  1. Danielko,tvoje vyšívky jsou vždy tak krásné.Kniha mi připadá hodně zajímavá.
    Přeji ti nádherný víkend ♥ Eva H.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Výšivka je opravdu jako originál, nádhera. Hned jsem dostala chuť na fazolový salát! Krásný víkend Danielko

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Το κέντημα πολύ όμορφο και τα φασόλια σαλάτα πολύ ωραία, τα φτιάχνουμε κι εμείς έτσι εδώ στην Ελλάδα. Καλή Κυριακή !!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danka,
    krásna výšivka na krásnej bodkovanej látke.
    Krásne kvietky, aj mňa potešia všetky.
    Aká bola kniha? Rada sa inšpirujem.
    Retrošálka mi pripomenula, že takú mala babka :-)
    Páááá

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Daniela, your embroidery is absolutely beautiful. Spring has arrived in Slovakia. All of the flowers and blooms looked fantastic. Your friends cupcakes look too good to eat!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Danka, ja kedysi hovorila po slovensky, neviem, čo je cicer.(?) Překvapuje mě, že konvalinky máme i my, ale teď myslím slovo, měla jsem konvalinky po mamince pod balkonem, ale sousedka je vykopala a já nechápu proč... Jinak, ty talíře s růžovým lemem (košíčky) mám také - celou sadu, čím to asi bude? ☺
    Přeji pěkné, už téměř letní dny.

    OdpovedaťOdstrániť