nedeľa 8. októbra 2023

Druhý jesenný

Vitajte u mňa! Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku! 

Kôš plný jabĺk ste už videli, dokonca v dvoch verziách :-) No čo, párala som a dobre som urobila, teraz sa mi to páči:










Bola som si kúpiť látku na vyšívanie. Vyšívam najčastejšie na obyčajnú a starodávnu panamu. Kupujem si ju zvyčajne po dva metre, ale keďže už tak veľa nevyšívam, ako kedysi, kúpila som si len meter. Nuž, doma som zistila, že to, čo som kúpila panama nie je :-( A to som si v obchode na nos dala aj okuliare, aj tak som to tam nevidela. Akurát som skonštatovala pri strihaní, že akosi sa inakšie leskne. Asi preto, že sme v obchodíku bez prirodzeného svetla, áno, robí to ten neón, to som povedala :-)

Na druhý deň som išla do druhého, ešte menšieho obchodíka s galantérnym tovarom. Panamu nemali ani tam. 

V piatok som teda išla do Ružomberka. V prvom obchode mali panamu len v tmavo a svetlo modrej farbe, bielu nemali. V druhom obchode sa mi konečne zadarilo. Musím viac vyšívať, pretože zas mám 2 metre materiálu :-)

Pre porovnanie:

vľavo asi aida, vpravo panama

pravdepodobne aida 16, lebo mi vychádza 6 očiek na 1cm, vyšíva sa cez jednu nitku

panama, vyšíva sa cez dve nitky, ja vyšívam perlovkou

Trochu som sa po Ružomberku poprechádzala, posedela som si na lavičke a pozorovala ľudí a nakoniec som zaparkovala v cukrárni:



V cukrárni som si vytiahla knihu a čítala. Hnihy mi totiž najlepšie nahrádzajú ľudskú spoločnosť. Stále som sama, našťastie aspoň na pár hodín v týždni chodím do školy medzi kolegyne a kolegov a hlavne medzi mladých ľudí. S tými si stále rozumiem, veď nenadarmo mi profesorka ruského jazyka pred maturitou hovorila, že mám chronickú pubertu :-)

Ale aj v cukrárni nastalo prekvapenie. V čítaní ma vyrušila staršia pani, vraj či si môže prisadnúť. Pravdaže, môže. Odložila som knihu a dali sme sa do reči. Aj s cudzým človekom je o čom krútiť :-)

Tento rok som aj z toho mála, čo pestujem, redukovala, čo sa dalo. Na jar som začala kosiť kvietky, ktoré rastú do výšky a kvitnú koncom leta - zlatobyľ. To preto, že potom mám v jeseni povinnosť zrezať suché kvety a keďže mám už plný kompostér, neviem, kde s tým. Ako druhé som tento rok nepestovala čili papričky. Kúpila som si:





Zato u Alenky sa toho pestuje stále veľa. Pri dome má krásnu výstavu domácich paradajok rôznych veľkostí a tvarov:


A už tu je retro šálka s číslom 23 a v nej čierny čaj s trochou mlieka:


zas som nesprávne pripravovala:  priliala som mlieko do čaju,
správne sa má do šálky najskôr naliať mlieko a do neho liať čaj



Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času.  Nech sa vám darí a zostaňte zdraví na tele i na duši!

Daniela


6 komentárov:

  1. So nice details, thanks for your sharing...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Na tzv. švédský čaj jsem úplně zapomněla, docela mi chutnal. Rozhodně bych nevěděla, že se lije čaj do mléka. Zatím jsem si udělala čaj s bio citronem (jiná vůně) 1x, piji jen v chladnějším období. Občas si také někde posedím, ale málokdy se se mnou dá někdo do řeči, sama neumím kontakt navázat. Moc hezký obrázek podzimního domu. Výborný džem, já seberu pokaždé hrstku, naposled mi ji snědli pejsci, mají rádi borůvky a lesní jahody z ruky. Zdravím Dagmar

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Your embroidery is beautiful as always. Interesting how close the two materials look. I would have been fooled also. I always enjoy your posts. Oh, the pastry looked delicious. I am glad you had company though it was unexpected. Dawn Facko

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danka,
    aspoň si mala výlet a zohnala, čo si potrebovala. Ja vyšívam iba na Aidu :-)
    Vankúšik je milý a má krásne foto zákutia.
    Aj ja čítam veľa, na úkor vyšívania, až sa mi občas manžel čuduje, že čo ma to tak zaujalo...
    Milujem anglický čaj s mliekom, mlieko pridávam tak ako Ty :)
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Baví ma sledovať Vaše retro šálky. Sú krásne.

    OdpovedaťOdstrániť