utorok 17. októbra 2023

Tekvičky v troch fázach

Vitajte u mňa! Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku! 

Vyšívam tretí jesenný motív:


Vlani som štrikovala tekvičky, môžete sa pozrieť TU, a myslela som si, že s tekvičkami som tým skončila. No prišla jeseň a mňa to opäť ťahalo k nim :-)

Najskôr som ich urobila 6 pre kolegyne:



V zborovni sa páčili a tak som pridala ešte dve fázy štrikovania tekvičiek:

druhá fáza


tretia fáza


a foto výsledku druhej a tretej fázy spolu:


Takže tento rok som mala dobrú úrodu - rovných 20 :-) Všetky už majú nový domov.

Ja som si cez víkend tiež zriadila výstavku tekvičiek na okne:



Jurko mi poslal túto tekvicovú krásu z holandského Leeuwarden:



Dnes ráno po prvý raz u nás klesla teplota pod 0°C. Predpoveď sa teda splnila a ja som nie nadarmo v sobotu obrala všetky cukety, i keď malé, ale dosť veľa:


Polovicu z nich som použila do polievky. Najskôr som urobila z kuracích krídeliek vývar a do neho som dala variť zeleninu - 4 celé cibule, pokrájané: mrkvu, petržlen, 2 paradajky, 3 papriky, cukety. Krídelká som odkostila a mäsko som vrátila do polievky. Dochutila som soľou, korením a trochou čili:

pri každom jedení čítam, môj ocko to neznášal, často si na neho spomeniem a neposlúcham :-)


A keď som už pri jedení, nedá mi pochváliť sa kváskovým chlebom, ktorý v nedeľu upiekol Jurko a mne poslal aspoň foto :-)


O chvíľu nato som dostala foto aj od Miška - jeho raňajky s džemikmi z moje výroby:


No nie je to super, že nás delí mnoho km a ja vidím, čo jedia :-)

Čo čítam? Nuž, poslednú, štvrtú, knihu od Giordana, viac ich v dolnokubínskej knižnici nemajú:


A som pri čaji a retro šálke číslo 24:




Zdalo sa mi, že štvorlístkovú som už mala a ozaj, je to séria, môžete sa pozrieť TU, a uvidíte snehovú kalamitu na našom dvore, už teraz sa toho bojím :-(


Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času.  Nech sa vám darí a zostaňte zdraví na tele i na duši!

Daniela


6 komentárov:

  1. Πολύ ωραίες οι κολοκύθες ....μπράβο !!!
    Και όλα στο παράθυρο τέλεια διακόσμηση !!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danielka, tekvickovej manii som tento rok podlahla aj ja...a ucim sa ich hackovat...:) len nemam vlny...tak musim ist dokupit :) papa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Zdravím tebe i všechny tvé....Tady je dneska/neděle pékně hnusně a prší...Tykvičky/dýničky jsou moc pěkné, já letos taky dělala nové, podle Krampolínky, byl odkaz na mém blogu. Podělily se vnučka a spolutchýňka Helena. V poslední době mám elán jen na maličkosti, snad mě to zase přejde ...Máš hodné děti, taky tě zásobují aktualitkami ze svého života a okolí...ještě, že ten virtuální svět existuje, že...Tak přeju spoustu nových nápadů v čemkoliv...protože já tě zase někdy v nečem napodobím, tedy, vezmu si inspiraci....Hezký den všem. Milada Milky

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danka,
    obrala si krásnu úrodu cukín i tekvíc :-)
    Všetky sú krásne, ale naj sú biela a oranžová. Ja nemám žiadnu, len hokaido :)))
    Určite potešili.Musím sa ich naučiť aj ja...
    Od Giordano som nič nečítala, vďaka za tip.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Myślałam,że to czapki , a to takie piękne dynie powstały! Przepiękne jesienne okno. Jeden z tych domków akurat skończyłam haftować. Pozdrawiam.

    OdpovedaťOdstrániť