sobota 25. novembra 2023

Kaštieľ chátra 😢

Vitajte u mňa! Ďakujem aj za jeden komentár, vážim si ho! Ale zdá sa, že platí: čím menej komentárov, tým viac čitateľov. Svedčí o tom počítadlo, včera som mala 742 návštevníkov na blogu. Najviac ich bolo z USA a Fínska, nasleduje Slovensko a hneď za ním Nemecko, Kanada, Austrália. A to ma veľmi teší :-)

A čo moje krížiky? Mám druhého luskáčika:





Pred pár dňami som bola na prechádzke pri jasenovskom kaštieli. Naposledy som o ňom podrobnejšie písala v roku 2015, pozrite si TU. To som chodila na prechádzky s Borom. Už niet môjho muža Milana, ani majiteľa kaštieľa Svätopluka Matyáša, ani Bora :-(

Ale ani kaštieľ nie je na výslní. Nemá gazdu, nik sa oň nestará, chátra. Vraj sa mu prepadol strop a zhnili podlahy. To mi povedal pán L, s ktorým som sa tam stretla. Je to veľká škoda.





strana strechy, kde sa nedostane slniečko, je zarastená machom

smutné 😢

Neďaleká drevenička od roku 2015 podľahla požiaru, ale bola upravená, aby ešte niečo prežila. Za ňou je hustý lesík a v ňom obrovské huby:




Kukučínov dom, nad domom park, v pozadí biely Choč v mrakoch:


Pohľad na kostolík cez park:


Je to oáza pokoja. Kúsok miesta, ktorý dýcha históriou a literárnym umením. Kde ja, a myslím, že nielen ja, naberám pozitívnu energiu. A tu nám chce naše obecné zastupiteľstvo postaviť detské ihrisko a to len preto, že sa môžu dostať k nemu zadarmo, teda cez nejaký projekt. Rýchlo, rýchlo, veď za to nič nedáme. Ale že zničíme jediný kúsok v obci, ktorý za niečo stojí, to ich nezaujíma. 

Prvý raz za 44 rokov, čo v tejto obci žijem, som sa bola vyjadriť k tomu aj ja. Bolo nás takých viac, ale asi sme tým nič nedokázali. Asi som zlá, neprajná, ale bola by som rada, keby to s tým projektom nevyšlo. 

V nedeľu ráno som mala nádherný pohľad z kuchynského okna:




Dnes to máme už prvý raz v bielom, z okna v mojom kráľovstve:


Prečítala som:



Opäť som siahla po knihe z prostredia Afganistanu. Útla, zhltla som ju na jeden šup, zaujímavý príbeh.

Retro šálka 29 a bylinkový čaj z jasenovského chotára, dobrá myseľ, dostala som:




Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času.  Nech sa vám darí a zostaňte zdraví na tele i na duši!

Daniela








6 komentárov:

  1. Zachwycający widok z okna! Twoje dziadki do orzechów śliczne. Sama kolekcjonuję nutcrackery . Pozdrawiam z Irlandii ale moje rodzinne miasto Prudnik niedaleko Czech i Jesenik.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danka,
    Luskáčik je krásny, milujem ich a zbieram :-)
    Už máte aj prvý sneh, u nás včera len tak poletoval a to bolo všetko.
    Držím palce, aby projekt "nevyšiel", určite sa naň nájde inde vhodnejšie miesto.
    Nádherný východ slnka...
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Veru nerozumiem, prečo chcú budovať ihrisko práve pri múzeu a pamätníku významného dejateľa. Určite by bolo užitočnejšie postaviť ho na inom mieste, ktoré je dnes prázdne a zanedbané, a ktorému by také zveľadenie viac pomohlo. Tu by to len narušilo jedinečnú atmosféru a to úplne zbytočne. Dúfam, že zastupiteľstvo nájde zdravý sedliacky rozum a zámer presunú inam.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Občas se stává,že se dělají divná rozhodnutí.Jak se mění "panstvo"-tak se mění i názory na úpravy okolí.Mnohokrát je to smutné
    Eva H.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Děkuji za pěknou procházku i teplý čaj i slovo....hodně zdraví...Milada

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Chápu a držím palce, ať projekt nevyjde.

    OdpovedaťOdstrániť