nedeľa 10. marca 2024

V červenom i bielom :-)

Vitajte u mňa! Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Štrikovanie mám ukončené, už len odovzdať Hanke:



Vyšívanie vianočných mini obrázkov som prerušila. Onedlho sú tu veľkonočné sviatky, jednoducho ma zlákali zajkovia:


Mám obdobie cviklové. Dostala som ju od Hanky za tašku a to z jej vlastnej úrody. Na dôvažok v bio kvalite, takže by bola veľká škoda nechať ju obschnúť.

A tak si surovú cviklu hryzkám po večeroch, ba som vymyslela aj cviklový "tataráčik" na teplú hrianku:


 Dochutila som cesnakom, tatárskou omáčkou a citrónom:



všimli ste si, že keď už chlieb jem, tak mám najradšej hrianky :-)
keď ich miluješ, nie je čo riešiť



Upozornenie:  Ak takmer denne zjete kúsok cvikly, poznať to aj pri pohľade do toalety. Tak sa nezľaknite, nekrvácate :-)

K červenej sa hodí biela, takže "tatarák" z buľvového zeleru:



Dochutené cesnakom, tatárskou omáčkou, kyslou smotanou a citrónom


zas na hriankách


Obidva "tataráčky" boli výborné, len s jednou chybou - nedá sa ich urobiť v množstve pre jedného pažravca a tak som sa objedla :-(

Moja miniatúrna záhradka sa prebúdza. Pučí rebarbora a cibuľka je už vhodná na zber vňate:



Prečítala som krásnu knihu:


Dnes mám čaj v retro šálkach 41 a 42, farebná séria s mašličkou. A čaj šípkový:


Varením drvených šípok sa zničí takmer všetok vitamín C, ale zas sa uvoľnia triesloviny, kyseliny, éterické oleje, flavonoidy, vitamíny A, B, E, K, draslík, horčík, sodík, zinok, meď, mangán, betakarotén, vláknina a železo.




Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času.  Nech sa vám darí a zostaňte zdraví na tele i na duši!

Daniela


2 komentáre:

  1. So nice details, thanks for your sharing

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tento príspevok mi akosi unikol...
    Dečky sú krásne. Urobila si mi chute na nátierky, mňam. Ja odšťavujem všetko v odšťavovači, aj cviklu a vznikne husté pyré.
    Ďakujem za tip na knihu, pozriem sa po nej.
    Práve včera som varila šípkový čaj, najviac u nás ide lipový :)
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť