štvrtok 10. októbra 2024

Rada darujem, ale aj dostávam :-)

Vitajte u mňa! Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku! 

Uštrikovala som darček pre Lenku. Dlhšiu dobu sa mi sťažuje, že jej býva zima na zátylku. Nuž a aby bolo jasné, že s Lenkou k sebe patríme, už mám taký istý problém aj ja :-)

Rozmýšľala som, ako si s daným problémom poradiť. Vymyslela som a môžem si dať patentovať :-)

Štrikovať som začala na 333 očiek. Samozrejme, že také množstvo očiek vyžaduje okrúhlu ihlicu.  A vzorka? Vrúbkovaný vzor (hladko tam i naspäť) v modulovom štrikovaní (v strede splietať 3 očká smerom tam, naspäť len preštrikovať). Nevedela som si predstaviť, akú budem mať spotrebu vlny, tak som na začiatok kúpila 5 klbiek s 50g a s pani Zuzkou, predavačkou v mojom najobľúbenejšom obchodíku, som sa dohodla, že mi ďalších 5 klbiek odloží a ak mi bude chýbať, prídem si dokúpiť. A veru som dokúpila, ale už len 2 klbká.

Keď moje dielo bolo hotové, zistila som, že by to chcelo niečo na zopnutie. Pri sedení v kresle nie, ale ak by som musela niečo aj urobiť a pri práci sa zohnúť, nebolo by to ono. Obchodík som teda musela navštíviť po tretí raz :-)

Dnes malo moje veľdielo skúšku ohňom. Bola som pri Lenke a odovzdala som jej darček. A veru s malou dušičkou, bude sa jej páčiť môj výmysel? Ak nie, vezmem domov a budem využívať ja :-)

Záver: zajtra idem kupovať vlnu, už viem koľko a začnem nanovo, pre seba. Áno, Lenke sa môj darček páčil. Som neskonale spokojná :-)

Takto môj výmysel na boj so studeným zátylkom vyzerá:





Na zopnutie som kúpila dve "srandičky", Lenka si vybrala tú druhú:




Tak čo, môžem brať objednávky?

Asi ako každý človek, veľmi rada rozdávam darčeky, ale veľmi rada ich aj dostávam. Mne stačí maličkosť, hoc aj nejaká "starinka" a moje srdiečko sa rozochveje. 

Nedávno dala kamarátka Maňuška na fb foto z ich úrody. Tak si predstavte, na Orave tohto roku dozreli broskyne! Celý svet je "hore gvintom". V komentároch som sa spýtala ako chutia oravské broskyne. Odpoveď bola: príď vyskúšať! Nuž a ja, vraj: nepíš dva razy, lebo ma tam máš ako na koni :-)

Dohodli sme si termín, naštartovala som svojho červeného koňa, a už viem, že broskyne z Osádky sú výborné aj napriek ich hrubšej šupke. Vyskúšala som, aj kávu som vypila, aj koláčik zjedla a aj domov som si broskyňovú výslužku doniesla :-)



Na september si Jurko naplánoval dvojtýždňový pobyt pri mne. To už prišiel z jeho nového domova, z Holandska. Naplánoval si to tak, aby bol tu v čase, kedy na Slovensko prišiel aj Bill z USA, z Texasu. Bol u nás už tretí raz a ako vždy ho sprevádzala mladá dáma z jeho slovenskej rodiny, Ľudka. Uvarila som bryndzové halušky :-)

Bill mi doniesol darček. Zaujímavé, že z KATHRYN DESINGS na tému: Texas Wildflowers a vyrobené to je v Číne. Takže nielen Európa je zahltená čínskym tovarom, aj USA. Dôležité je, že darček ulahodil môjmu srdiečku a teším sa s ním:






Aj dnešný príspevok ukončím čajíkom v retro šálke. Už to bude šálka s poradovým číslom 60. V nej čínska sencha s príchuťou kokosu, ananásu a kardamómu. V porovnaní s originálnou japonskou senchou (tvorí 80% japonského čajového trhu, je tam najpopulárnejším čajom) sú lístky čínskej senche ploché, menej uhladené a pôsobia hrubším dojmom. Sencha sa predáva najčastejšie zelená. 

Čierna čínska sencha sa pestuje v provincii Zheijiang. Je spracovaná rovnakým spôsobom ako zelená, avšak je dlhšie fermentovaná (ako všetky čierne čaje). 




Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času.  Nech sa vám darí a zostaňte zdraví na tele i na duši!

Daniela





2 komentáre:

  1. Ωραία που το χάρηκε η φίλη σου, έχει και ωραίο χρώμα !!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danka,
    vynález si môžeš dať patentovať. A tá brošňa je krásna (moja slabosť), samozrejme, aj Tvoje štrikovanie.
    Krásna úroda broskýň, ja už neviem, čo s figami a mám zasadené aj hurmikaki, 2.rok, snáď budúci bude už aj úroda a citrón rodí tiež :-) Chystáme sa na banánovník :-)))
    Krásne darčeky si dostala, to je obkladačka? A chutili návšteve bryndzové halušky?
    Páááá

    OdpovedaťOdstrániť