piatok 26. augusta 2016

Huby po daždi

Keď som dnes prišla zo školy, v našom dome bolo ticho. Od 6. augusta sa nám doma striedali naše štyri deti a jediný vnuk. Bolo to 20 dní dlhých rozhovorov, výletov a varenia. Dnes už nič :-(((

Neostáva mi nič iné, len sa pomaly dostať do starých vychodených koľají. Začínam, ako inakšie, vyšívaním:


vytiahla som kontúry
Výšivka bude hotová až zajtra. Dorobím ešte jeden modrý rámik a vyžehlím. Už rozmýšľam nad niečim novým :-)))

V našej rodine sa nechodí do lesov na huby, lebo môj manžel má zásadu, že zje iba šampiňóny z obchodu. My sme sa mu prispôsobili :-)

Na výlete v Roháčoch som bola nadšená z hubárskej úrody. Leto je dosť vlhké, dni relatívne teplé a tak sa hubám celkom darí. Za celý svoj život som toľko húb nevidela :-)











neuveríte, aj toto sú huby
a aj toto žlté čudo sú huby 

Pár metrov od cesty som našla krásneho hríba. Neodolala som a doniesla som si aspoň tohto domov. V chladničke na mňa čakal až do dnešného večera. Bolo to dlhé čakanie a tak som o jeho nožičku prišla. Použila som iba klobúčik (hlavičku? neovládam názvoslovie):



výborná večera pre jedného :-)

Pred piatou som si uvarila šálku Pu Erhu:





Nech sa vám darí!
Daniela

11 komentárov:

  1. О! Грибы! Красивые и симпатичные грибочки! Скоро к нам придет дождливая осень и будет много грибов!:-)))Чудесная вышивка! Нежная, очаровательная и романтичная девушка! Хорошего дня!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Дорогая Оксана, спасибо большое!
      Привет!

      Odstrániť
  2. Danielka, neboj sa... ani sa nenazdáš a budú tu Vianoce, takže budete opäť spolu ... Slečna v modrých šatách je hotová kočka v tom Paríži... moc pekné to je. Príroda sa vedela vyhrať s tými hubami, že? Krásne sfarbené, len teda nepapateľné...:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zuzka, my veru ani na Vianoce nebudeme všetci spolu, domov nanajvýš prídu dve deti a možno iba jedno :-( Ale to sme si už zvykli, ono sa dá zvyknúť na kde-čo :-)
      Pááá

      Odstrániť
  3. I can understand that you are missing your children. Your stitching is looking beautiful:)
    I liked your Chinese blue cup! You have so many different ones, I enjoy seeing those.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Thank you, dear Preeti! I have delighted various cups, collect them and I am pleased to drink tea from each other :-)
      Greetings!

      Odstrániť
  4. Those special family moments always go by too quickly.
    On the good side, you can enjoy your stitching again :)
    Your little Frenchy is adorable.
    Hope you enjoyed eating the mushrooms, they are really tasty, I love them.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. You're right, dear Ingrid! Again I and my husband at home alone, and are dedicated to their hobby. Children go in your life, so it must be.
      I send cordial greetings to you!
      Pááá

      Odstrániť
  5. Liebste Daniela,
    dein Stickbild ist wieder mal ein Traum. Hast du großartig gemacht. Ich habe ja eine Schwäche für solch elegante Damen..lächel..
    Wünsche dir eine gute Zeit
    Deine Sandra

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Dlho som zdieľala názor tvojho muža. Tiež by som asi otrávila pol slovenska, keby sa spoliehali na moje znalosti:-) Ale už pár rokov ma zásobuje jak sušenými, tak zavarenými priateľka-hubárka. Aj keď ich nepoznám, milujem ich na všetky možné spôsoby. Prekrásne fotky :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Danka,
    krásne huby si nafotila, ak chceš vedieť všetky názvy, daj mi vedieť, môj mužíček Ti ich rád identifikuje :-)
    My sme mali včera rizoto z čerstvými dubákmi a masliakmi, mňam.
    Celý víkend a voľno sme strávili v lesoch.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť