streda 4. januára 2017

Ako sa máš?

Ďakujem vám za krásne komentáre! Biela krajina sa dnes rozšírila takmer na celé Slovensko, sneh narobil na viacerých cestách problémy, dokonca aj kalamity. Napríklad, len pár kilometrov od nás, medzi Kraľovanmi a Párnicou spadla na železničnú trať a na cestu lavína. Takmer na celé predpoludnie to železničiarom a cestárom narobilo trocha viac práce :-(

Môj manžel si dnes tiež užil lopaty :-) Nuž a ja fajn prechádzku a fotenie:






Vyšívať som dnes začala až okolo štvrtej:



Pri stretnutiach si často navzájom kladieme otázku: Ako sa máš? Ja túto otázku nemám rada. Väčšinou si myslím, že pýtajúca sa osoba v podstate ani nemá záujem o to, ako sa ja mám. Je jej to úplne jedno. Spýta sa to len z nejakej zdvorilosti, či kladie túto otázku preto, že sa nemá čo iné spýtať, môj život ju vôbec nezaujíma. Preto ja sama túto otázku nerada kladiem.

Čo odpoviete, ak sa vás niekto spýta, ako sa máte? Nuž, ja odpovedám podľa toho, kto sa ma to spýta a ako sa pritom tvári, kde sa pozerá a ako sa ku mne natočí telom. Všimli ste si, že aj keď sa to niekto pýta, vôbec vám nevenuje pohľad a celým telom vám dáva najavo, že sa nemieni pri vás pristaviť, vypočuť vás, ponáhľa sa? Tak potom ako mu máte povedať, ako sa máte? Ako si vypočuje prípadné vaše trápenie, starosti? Preto odpoviete to najjednoduchšie: Mám sa dobre! Spoločenské dekórum bolo zachované, ide sa ďalej!

A čo ak stretnene starého dobrého priateľa, ktorého ste už dlhšie nevideli? Pristaví sa pri vás, objímete sa, cítite blízkosť a úprimnosť. Tomu sa možno aj odvážite povedať o sebe, o tom, čo vás trápi, čo teší, čo práve riešite...... Ale kde máte zaručené, že aj po dlhšom čase má priateľ záujem zapodievať sa vašimi problémami, či úspechmi, myšlienkami a pocitmi? A tak zas radšej odpoviete len jednoducho: Mám sa dobre!

A tak sa "polovica" ľudstva má dobre :-)))

Existuje druhá skupina ľudí. Tá, ktorá je vždy s niečim nespokojná, všetko kritizuje, nevie sa z ničoho tešiť, dokonca nedokáže vylúdiť ani úsmev na tvári. Táto skupina ľudí odpovedá na danú otázku tiež jednoducho, i keď opačne: Mám sa zle! Pýtajúci mu mávnutím rukou dá za pravdu. Veď to tu za nič nestojí, je tu hrozne. A kto za to všetko môže? Vždy vláda :-)))

A tak sa "polovica" ľudstva má zle :-(((

Len rozhranie medzi "polovicami" je pohyblivé.

Porozmýšľajte nad tým, do ktorej skupiny sa zaradíte vy. Ja som skupina: Mám sa dobre!



Dnes som si urobila čistý šalviový čaj:










Nech sa vám darí!
Daniela







16 komentárov:

  1. Daniela,today the parcel was not found. Tomorrow I'll try another post office to check!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ah Daniela! pareil en France!
    Moi je n'aime non plus quand on me demande comment je vais,alors depuis des années je ne répond pas a la question et je parle de la météo!
    Votre texte est tout a fait la vérité!
    Allons donc parlons de la neige(sourire)
    Amicalement

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Krásne fotočky Danuška. A kydá aj dnes. Dvaja Lacovia to odhadzujú. A ako sa mám ja? Ja parádne! Asi budem v tretej skupine. Hiiiii. Pá.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danka, fotky sú krásne...u nás včera napadal sneh, ale dnes už po ňom ostala len spomienka :) Inak ja keď sa pýtam túto otázku, myslím to vážne...pretože ju pokladám tým ľudom, ktorých som už 100 rokov nevidela...:) A inak som v skupine "mám sa dobre" :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Да, снег не для всех радость:( А про вежливую фразу Как дела? ты права. Обычно, тому кто спрашивает совсем не интересны твои дела и проблемы. А близкий человек все и так поймёт, без слов. Ему просто нужно посмотреть в твои глаза, чтобы понять, что у тебя на сердце в этот момент.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Prajem mily den, teta Danka. Tej lavíny mi je ľúto, ale fotky sú krásne. Mne to takmer pripomína Ladove obrázky, čo kedysi hladili srdce z vianočných pohľadníc, alebo len tak, keď sa ešte pohľadnice posielali. Škoda, že dnes už skoro nikto pohľadnice, ani "normálne" listy neposiela. Bolo to oveľa romantickejšie. :) Tento príspevok ma pobavil, lebo tiež nad tým občas rozmýšľam. Je totiž ešte taka podkategória ľudí, tzv.podozrievavé typy, ktorým sa zdá nanajvýš podozrivé, ak poviete, že sa máte dobre, ba nedajbože, super. :) :) Ja väčšinou odpovedám neutrálne, ale s milým úsmevom, že "Tak, pomaličky."(a tiež sa mi nič nechce ďalej rozoberať, pokiaľ to nie je naozaj veľmi blízky priateľ-tých je pár). :) A úplne ma vytáčajú Angličania, s ktorými som v častom kontakte v práci vo firmách, kde učíme, s tým ich "How do you do" :) :), to sa ani nepristavia, čiže sa vôbec netreba "unúvať" a reagovať, človek spokojne môže prehltnúť pracovnú kávičku. :) :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Danka,
    a teda ako sa máš??? :-)
    Ja fajn, ďakujem...
    Apropo, dodatočne Ti prajem všetko najlepšie k meninám, hlavne veľa zdravíčka!!!
    Fotky sú krásne, u nás začal práve teraz poletovať biely poprašok, zato vietor máme silný.
    Výšivka Ti krásne pribúda. Ja som si zatiaľ stále žiadnu nevybrala :-(
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Danka, máš úplnú pravdu s tou najvšednejšou a najčastejšou otázkou...presne s tebou súhlasím a odpovedať na túto otázku aj vo mne prebúdza rôzne pocity podľa toho, kto mi ju položí tak odpoviem...zimu máte nádhernú ale aj u nás sa už sneh pochlapil :) ani von sa mi dnes nechce ísť lebo sa bojím šmyknutia a fúka poriadny vetrisko, tak si idem urobiť ako ty čajík... páááááááááá

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Danielko, víš co slyším mezi známými - na otázku jak se máš - leckdo humorně odpovídá - kdyby to bylo ještě lepší, tak už se zblázním radostí. Jinak si myslím, že je to spíš taková fráze. Záleží, kdo tu otázku pokládá, mezi blízkými přáteli je to o něčem jiném.
    Fotky máš moc hezké. Měj se fajn. Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Such lovely photos of your snow scenes, Daniela! Here we have nothing--not even a white Christmas!!

    Happy 2017 to you and your family :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Даниэла, у вас выпало много снега. А у нас очень много снега, нас засыпало снегом так, что дорожные службы не успевают чистить дороги. Снега очень много и продолжает идти сегодня метель. Мне не нравится вопрос, как твои дела? Чаще всего он звучит формально. А когда мне грустно или плохо, то мне не хочется отвечать на этот вопрос. Люди слыша мой ответ, чувствуют себя неловко, как будто бы они обязаны меня утешать. Красивое фото с кружечкой и печеньями. :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Oh my goodness, Daniela, such gorgeous snow! It is boiling hot here, I could do with some right now! lol!

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Danielka, mate to u vas nadherne...krasne vsetko biele. Tento rok sa zima riadne vysantila...aj u nas dole nasnezilo a sneh sa drzi, to uz nebolo vela rokov :) A odpoved na tvoju otazku? Mame sa dobre...len keby zdravie sluzilo...maj sa krasne, papa

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Mám se dobře:-) Krásné dny i tobě.

    OdpovedaťOdstrániť