sobota 18. februára 2017

Mineola

Dievčatá, ďakujem vám za názor na predaj vyšívaných produktov! Je to presne tak, ako som včera napísala: u nás si málo ceníme ručné práce. Všetko sa nám páči, vieme pochváliť, obzrieť si, prípadne niečo odkukať. Ale kúpiť? To už ťažko. Ceny sa zdajú byť vysoké. To preto, že si ťažko vieme predstaviť, akú námahu musí zhotoviteľ vynaložiť na vyrobenie tej-ktorej krásy. 

Dostala som aj návrh vytvoriť si svoj obchod na nejakom internetovom obchode. Nuž, rozmýšľať môžem, ale stále platí, že ma najviac teší, keď vidím na obdarovaných radosť z darčeka. To nevynahradia žiadne peniaze :-)

Dnes po tretíkrát:



Poznáte mineolu? Ja už áno. Natrafila som na ňu v obchode medzi citrusovým ovocím. Najskôr som si myslela, že ide o nejakú odrodu pomaranča. Doma som hneď po mineole začala pátrať a čuduj sa svete, ide o kríženca mandarínky a grepfruitu. 

Mineola má na konci plodu malý kŕčok v tvare zvončeka. Odtiaľ je odvodený aj ďalší názov - medový zvonček. Vznik mineoly sa datuje do roku 1931, kedy bola vypestovaná v Orlande na Floride vo výskumnej stanici.

Plody mineoly majú obvod siahajúci do 23cm, červeno-oranžovú tenkú, ľahko lúpajúcu sa kôru a hodne šťavnatú dužinu. Oproti pomaranču je kyslejšej chute.

Vysoký obsah vitamínu A, C, železa, flavonoidov, limonoidov a pektínu v mineole má pozitívny účinok pri liečbe nachladnutia, horúčok, infekcií. Vďaka svojmu zloženiu má aj protirakovinové vlastnosti.

Pri kupovaní mineoly by sme mali venovať zvýšenú pozornosť jej kôre. Mala by byť hladká a napnutá. Pokiaľ tomu tak nie je, tak s najväčšou pravdepodobnosťou nebude mať svoju charakteristickú chuť a jej dužina bude vysušená. Toto som pri kúpe nevedela, ale aj tak som kúpila dobre :-)



citrón, oranžový citrón, pomaranč, mineola
zaujímavé by bolo porovnať ich aj s mandarínkou a grepfruitom, ale nemám :-(
pomaranč vľavo, mineola vpravo
Dnes som mala výborný ovocný šalát:

mineola sa dobre šúpe

k nej jablko, hruška a hurmi kaki
manžel si ešte stále myslí, že toto je jedlo za trest a keďže si trest nezaslúži, nenútim ho :-)
Dnes som začala s jarným upratovaním. Myslela som, že ju tým privolám, ale dnes zas snežilo a o jari ani slychu :-( 

U nás upratuje manžel, lebo je už stále doma a ja chodím do práce. Keby som bola na neho zlá, musel by aj variť :-)

Viete si predstaviť, ako vyzerá domácnosť pri mužskej opatere. Znamená to, že raz-začas sa toho musím ujať ja a to je potom už dôkladnejšie upratovanie. Začala som kuchyňou. Vypratala som všetko zo skriniek, vyumývala ich, pár vecí som vyhodila a ostatné poukladala naspäť. Práca na pár hodín. Som už nemožná. To, čo som kedysi zvládla za hodinku, teraz robím celý deň :-(((

Pri upratovaní som našla dva bylinkové čaje. Takže môj dnešný čaj bol jasný:






Nech sa vám darí!
Daniela

6 komentárov:

  1. Daniela, meyve salatası muhteşem görünüyor ♥ Love'lardan da 4 tane mi yapacaksın ?

    Paaaa

    :))))))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dani, mineola je zajímavé ovoce. Čtu si u Tebe o ní poprvé. M.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danielko, před lety byla mineola k mání, teď ji vůbec nevidím. Měla jsi pěknou vitaminovou bombu. Taky bych měla udělat větší úklid i jsem se včera snažila, ale trvá mi to přesně jako tobě. Fascinuje mě jak to dřív šlo od ruky. Je vidět, že to bereš s humorem a to je ono !
    Tady je pár stupňů pod nulou a obrovská mlha. Čaj jsem měla "čističku".
    Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dobré dopoledne. Jsi tak pracovitá...bože, já se ale opakuju. jedna věta mi ale zní v uších...jak se mění s věkem délka práce. když jsem byla mladá, tak uklidit celý byt byla brnkačka. Teď už si to "vychutnávám" po úsecích a utahaná jsem jako za mlada při celém úklidu. Ne, nebudu si namlouvat, že je to pečlivější...hihihi. A díky za poučení o citrusech, musím se dojít podívat, co v obchodech mají, pan Há nakupuje jen to z papírku...Hezký zbytek neděle...

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Presne si to vystihla a úplne súhlasím...museli by sme ísť veľmi pod cenu keby sme chceli niečo predať, škoda. Ale zase si myslím, že je v dnešnej dobe veľmi veľa už aj mladých čo sa venujú ručným prácam a vedia si všeličo vyrobiť....napríklad moja dcéra začala tiež vyšívať krížikmi ale nie obrazy ako ty Dani ale rôzne iné vzory, keď dokončí všetko, ušijem vankúše a určite sa pochválime :) Ahoj a pekný nový týždeň.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Pozerám, že môj príspevok sa neuložil, škoda.
    Mineolu som si tiež kúpila asi pred tromi týždňami, bola kyslejšia, ale dalo sa. Práve som dojedla poslednú...
    Obdivujem Ťa, že máš energiu na veľké upratovanie, i keď to trvá možno trochu dlhšie :-)
    Peknú nedeľu, pááá

    OdpovedaťOdstrániť