piatok 2. júna 2017

Z kyslého mlieka po prvé

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Už som veľmi blízko cieľa:



Aj vechtík mi pribudol:




Mlieko nesmelo u nás nikdy chýbať. Manžel bez neho nedokázal vydržať ani deň. V poslednom roku sa to zmenilo. Býval často zahlienený a hlavne v noci mal s tým problém. Začal mlieko vynechávať a  polepšilo sa mu. Jasný záver: nepije sladké mlieko. Kyslé mohol piť bez problémov. Po roku sa aj to zmenilo a tento týždeň vysadil zo svojho nápojového lístka aj kyslé :-)))

V krčiažku sme mali takmer dva litre kyslého mlieka a aby nevyšlo nazmar, niečo som z neho upiekla. Dnes to bude prvý recept - na slano:

múky som dala v pomere 1:1, lyžičku s'dy bikarbóny, kyslé mlieko
sézam, ľanové semienka, rasca, pšeničné klíčky, soľ a dve lyžice olivového oleja (na foto nie sú)
vymiešať na stredne husté cesto
dala som na papier, piecť pri 180ºC
 do zlata, vyskúšať do vnútra ihlicou
nevydržala som a musela som odkrojiť ešte horúci :-)

a zjesť s topiacim sa maslom, aj keď bolo neskoro večer, to je riziko môjho pečenia a varenia po nociach :-)
dnes s bryndzovou pomazánkou :-)
Zajtra bude recept s kyslým mliekom na sladko :-)

Krásne počasie mení moje stereotypy. Čaj o piatej som nemala. Nahradila som ho niečim iným:




A strávila som 1,5 hodiny pri štrikovaní a počúvaní spevu vtáčat:


 ačokča môže rásť, vigvam pre ňu už stojí :-)


  pohľad na Choč so zapadajúcim slnkom
a pár minút pred deviatou, keď slniečko už takmer zapadlo

Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela


5 komentárov:

  1. Jaaaaj Danka ... Aké chute si mi narobila tým slaným koláčikom ... či chlebíkom ? Taký recept s kyslým mliekom veru nepoznám .... Určite ho niekedy urobím ... :) Už sa teším na sladký recept.
    Večer o deviatej som aj ja bola v záhrade ... vysadené rajčiaky bolo teba okopať, a večer sa najlepšie robí ... slniečko už nepáli ... :) Tvoja záhradka je veľmi pekne vycifrovaná, musím pochváliť manžela ... moja ačokča rastie zasa pri plote ... :) teším sa na ňu ...
    Danka, prajem vám obom pekný víkend ... papa L.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Great progress on your stitching Daniela. Wishing you a lovely weekend.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Your knitting and stitching both are progressing so well:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danielko, ten chlebík musel být dobrý, vidíš já pořád neudělala ty tvoje rohlíky. Máš pěkné záhonky a vigvam je parádní. Já si dávám Caro s mlékem někdy k snídani.
    Papa J.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Potešila si ma tými zábermi na prírodu - Choč, mám veľmi rada tieto tvoje fotky...vechtíkov už máš požehnane :)...ten bochníček z kyslého mlieka vyzerá zaujímavo a k nemu masielko a zeleninka, určite mňamka...Dani, kávu Caro pijem aj ja ale originál, neviem si predstaviť bez nej sobotňajšie ráno už roky...užívaj si pekné slnečné dni.

    OdpovedaťOdstrániť