utorok 13. júna 2017

Zelená káva

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Moje krížiky už niečo naznačujú, aj keď sú z rubovej strany:




Kávu som začala piť v piatom ročníku vysokej školy. Na svedomí to majú moje spolubývajúce kamarátky. Vždy mi vôňa ich kávy dráždila čuchové bunky. Bola neodolateľná a ja som neodolala :-)

Moje rovesníčky z bývalého Československa si určite pamätajú na roky, keď v takmer každom obchode bol veľký mlynček na kávu. Moja maminka si kúpila zrnkovú kávu v papierovom vrecúšku a v obchode si ju pomlela. Ja som jej pri tom rada asistovala. Už vtedy som tú vôňu mala rada :-)

Potom nastalo obdobie, keď sa dala kúpiť už mletá káva. Z obchodov sa mlynčeky vytrácali. Kto si chcel kávu pomlieť len v malom množstve priamo doma, zohnal si malý kávomlynček do domácnosti. Ja som si ho kúpila do našej mladej domácnosti v obchode TUZEX (pamätáte?). Aj keď ho dávno nepoužívam, stále ho opatrujem :-)

Aj u nás prišla éra rozpustných káv rôznych značiek. A na túto kávu sa začali používať veľké hrnčeky (šálky), presne tak, ako sme to vídavali v amerických filmoch :-)

Ja nie som odborník na kávu a ani ju nepotrebujem piť každý deň. Keď si však kávu dám, tak najradšej tým našim starým spôsobom - zalievanú a do menšej šálky s podšálkou. 

V poslednom čase sa na internete stretávam s ponukami zelenej kávy. Čo-to som si o nej prečítala (prečítajte si aj vy) a keď som ju minule objavila aj v menšom obchodíku, kúpila som ju. A prekvapila ma! Neviem povedať či v dobrom, alebo zlom. Je to totiž úplne iná vôňa a iná chuť. Mimoriadne zvláštna a niečo mi pripomína, len neviem, čo. Možno mi to poviete vy :-)




Prvý raz som si zelenú kávu uvarila po svojom - zaliala som ju vodou s 95ºC:



nevzhľadné :-(
po 10. minútach

Nuž, tak vám poviem, nič moc! Ale aspoň viem, že druhé varenie zelenej kávy bude iné :-)

Použila som svoj french press:





Viem už, že konečne bude mať french press využitie aj u nás. Dnes som si urobila zelenú kávu tretí raz a zisťujem, že jej prichádzam na chuť :-)

Nuž ale, čaj je čaj, ten je u mňa na prvom mieste. Dnes som si dala Jarkin receptík:









Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela

11 komentárov:

  1. As always, intriguing stitching project.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Lovely stitching and I have never heard of green coffee. Something to look forward to!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danka, ja som veľký kávomaniak, takže akákoľvek informácia o káve je vítaná. Už som počula o zelenej káve, zatiaľ som ju neskúsila, ale podľa tvojich fotiek sa mi to celkom pozdáva, len asi treba nájsť ten správny fígeľ ako na ňu. Pekný deň.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Kávu som začala piť už na strednej. Popoludňajšie štúdium na internáte začínalo kávovým obradom. Všetky, ako nás bolo osem na izbe, sme si urobili najprv kávu :-) V tom čase, keď ešte existoval tuzex, sme párkrát dostali po kile zelenej kávy. Lenže takú zelenú sme ju najprv upražili a až potom použili na varenie kávy. To len dnes už niektorí "zdravovedci" nevedia, čo by vymysleli.... Som zvyknutá na čiernu, teda praženú kávu, pri nej aj zostanem. Ale zalievanú už roky nepijem. Buď je to prekvapkávaná, alebo neska.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Milý dník želám, teta Danka. To je veselé - ja som si tiež cca pred týždňom kúpila zelenú kávu (prvýkrát), no ešte som ju ani neotvorila. Asi z podvedomého strachu, že bude divná.😃A veru, ako vidím z fotiek - moje obavy boli na mieste.😉 Žartujem.😃 Určite ju hneď dnes vyskúšam a snáď jej tiež prídem na chuť. Nákupy v Tuzexe si veľmi ja nepamätám, len ten modrobiely nápis bratislavskej predajne (teda, apoň tak mi to utkvelo v pamäti ako dieťaťu). Ale pamätám si nákupy mojej najstaršej sestry v Maďarsku za tej éry. Raz mi priniesla ružový opasok a mikinu s Mickey Mouse-om. V škôlke som bola vtedy najviac cool. ☺ Idem teda na tú prípravu zelenej kávičky. Na VŠ sme sa nasmiali a na "husté" nápady prišli práve pri kávomate o poschodie vyššie, mež bola naša katedra sinológie. Usmiaty deň želám.pa

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Kávu mě naučil pít až můj manžel, ale že bych jí musela mít, to tedy ne. Raději si dávám meltu s cukrem a mlékem. Zelenou tedy asi nezkusím... Ale včera jsem doplnila zásobu čajů! Přeji hezký den ze Žatce Romana

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Dani,
    výšivka pribúda, teším sa.
    Zelenú kávu som už pila, zatiaľ ma ale neoslovila, ale dám jej ešte jedni šancu...
    Inak kávu pravidelne nepijem už niekoľko rokov, ale asi tak 3x za rok si dám picolo s mliekom. Mám radšej obilninové kávy, teraz už len s ciroku (je bezlepková) a je výborná. Čaj je moja srdcovka.Včera som mala lipový s medom, boli sme na lipe :-)
    Pekný deň, páá

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Good progress on stitching, Daniela! I have never used any press machine for coffee. I drink instant coffee only, easy to make.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. A great progress on this Prairie Schooler's Santa ♥ Lovely presentation about tea and coffee ♥♥♥

    Paaa

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Danielka, zelenú kávu som ešte nepila, asi si najbližšie niekde objednám. Že vraj je najzdravšia. Pila som ale cibetkovú kávu a tá mi chutila. Nie som klasická kávičkárka. Ráno si ohrejem pohár mlieka a do neho si dám 1 malú lyžičku kávy. Prajem krásny deň. Zita

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Danielko, koukám jaký má Santa pěkný nožky. Na ty mlýnky v obchodě si taky pamatuju... úplně slyším ten zvuk a ta vůně .. od bráchy jsem kdysi dostala malý mlýnek na kávu z NDR .. dá se říct, že jsem ho ani nepoužívala ... přišel jeho čas pár let v něm melu kmín a oves. vločky teď nejvíc .. vím, že existuje zelená káva, ale nepila jsem ji a nic o ní nevěděla .. tak ji vyzkouším... ale já taky tomu kafíčku moc nedám .. dnes jsem popíjela minerálku.. a jeden čaj .. pro mě tzv. "čističku" směs ...
    Hezký čtvrtek ti přeju ... nemáte tam trochu deště, když tak ho pošli, prosím ....
    Papa J.

    OdpovedaťOdstrániť