utorok 3. októbra 2017

Čaj z Assamu

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku! Vám sa zdá, že je škoda vyhodiť nepodarenú výšivku, ale verte mi, ja neľutujem, pretože v rukách mi rastie nová:



K výšivke určite pristane strom v jesennom šate. Pozorujem ho každý deň z okna školy:

takýto krásny bol v stredu minulého týždňa

a do dnes jeho šaty zmenili farbu :-) 
Aj od Miška mám niekoľko jesenných záberov:










Kúpila som si dva nové čaje. Nie preto, že ich mám málo, ale preto, že čaj z Assamu som ešte nemala. Assam (India) je oblasť údolia rieky Brahmaputry. Tiahne sa 193 km na východ Darjeelingu. Hraničí s Čínou, Barmou a Bangladéšom:



Prevažná časť assámskych čajov prichádza na svet od júla do októbra. Vtedy tisícky zberačov pracuje 8 hodín denne. Každý z nich odtrhne takmer 50 000 čajových púčikov za deň. Vhadzujú ich do ťažkých košov na chrbáte, ktoré majú zaistené pásom okolo čela:




Myslela som si, že v Assame produkujú len čierny čaj, ale dnes som kúpila aj zelený. Pozrela som sa na to na internete a dočítala som sa, že len 1% produkcie je čaj zelený. Moc sa mi to nezdá, lebo to by bol vzácny a teda aj drahý. Ja som kúpila 100g len za niečo viac ako euro. 

Dnes som vyskúšala zelený:


zelený a čierny

vysypala som si ho do škatuľky z bonbónov, ktoré mi predvlani kúpil Jurko na pražských vianočných trhoch :-)


čaj je veľmi dobrý, jemný, lahodný :-)

Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela

11 komentárov:

  1. Mne se ta vysivka moc libi :-)
    Krasne podzimni barvy,
    xx

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danka,
    výšivka je krásna, milé ako pribúdajú ovečky...
    Čaj z L.... som ešte nemala, asi sa po tom zelenom poobzerám a vyskúšam ho.
    Aj ja rada pozorujem stromy, ešte donedávna som jeden pozorovala každý deň 6 rokov(čo bývame v novom dome)z priedomia a zrazu zmizol, predali pozemok a nový majiteľ sa ho zbavil ako prvého, mal asi 50 a viac rokov, škoda.
    Páá

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Nádherné zábery jesennej prírody a opäť poznám nový druh čaju. Pekný deň.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Your stitching is growing beautifully.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Daniela, I'm very sorry to have to do this embroidery for the second time.
    But, I must say that a wonderful embroidery comes out of your hands. Thank you again very much for your patience and friendship♥♥♥♥

    Paaaa

    PS:Autumn images are marvelous ♥♥♥

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Good progress on your embroidery, Daniela!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Your stitch is adorable. I love your fall photos, the mushrooms are so neat, it's amazing how many varieties of mushroom there are! Mary@stitchingfriendsforever

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Gorgeous embroidery, love the bright happy Autumn colours.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Je mi ľúto že sa nepodarilo jesennú výšivku zachrániť. Mne sa podarilo týmto spôsobom vyčistiť fliačik na viacfarebnej látke, ale určite to závisí od viacerých faktorov (použité farbivo, zloženie látky...). Snažili sme sa, no niekedy to nestačí. Vy to ale beriete športovo a to je veľmi sympatické. Želám Vám veľa krásnych výšiviek a pevné nervy pri rekonštrukcii.

    Iveta

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Nová výšivka kvapem roste a vypadá úžasně.I když já těm americkým zvyklostem nerada podléhám,ale taky podléhám.Domečky a panenky podzimní ve starobylém hávu a panenky s hlavičkou dýňovou-pumpkin se mi líbí.
    Ať se daří a hezký den přeji.
    Daška

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Pekná výšivka...a príroda opäť krásne zachytená v tvojich fotkách.

    OdpovedaťOdstrániť