štvrtok 19. októbra 2017

Kde kúpiť šamotovú maltu?

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Lístky troch farieb:



Sme neodborníci na všetky remeselné práce, ale obidvaja radi do nich "pcháme nosy". Pri rekonštrukcii bytu sme sa dostali k viacerým takýmto prácam. Manžel prakticky a ja len teoreticky :-)

Ešte pred mesiacom sa nám ani nesnívalo, že sa budeme zaujímať aj o šamotovú maltu. Dušan poradil, kde ju kúpiť. Včera sme teda išli do Ružomberka do obchodu s vykurovacími telesami a rôznym materiálom na ich stavbu:



mať teplo a WC, čo viac si priať :-)



Nás zaujímala táto polica:


Zistili sme, že šamotová malta neexistuje. Treba si kúpiť šamotovú múčku a vodné sklo. Múčka sa zmieša s vodou na hustú kašu a do nej sa dá vodné sklo a máme šamotovú maltu :-)

Na čo maltu chceme použiť, tak to sa snažím zdokumentovať a keď budeme na konci, ukážem :-)

V Ružomberku sme obchodom neskončili. Išli sme aj za čalúnikom. Ten, ktorý nám pred dvomi rokmi čalúnil dve kreslá sa už tým neživí, museli sme hľadať nového. Blúdili sme ulicami rodinných domov, vraj vo dvore jedného z nich je čalúnictvo. Našli sme, porozprávali sa, dohodli sa na postupe, vybrali látku a majster bol dnes pred obedom u nás po dve 61- ročné fotelky. O ich histórii napíšem až keď budú hotové. Nebola som doma a včera som na to nemyslela, foto pôvodných nemám :-(((

Čaj dnes opäť neskôr:


pu erh


Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela




2 komentáre:

  1. Človek by ani neveril aké všemožné materiály na svete exitujú, kým ich nepotrebuje mať doma. Poznám z vlastnej skúsenosti, že prestavba domu otvára nové obzory...:-).

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pozdravujem a fíha, pre mňa ostanú tieto stavbárske veci asi navždy 13.komnatou, lebo ja by som aj šamotovú múčku iste žienkovsky vyberala podľa príťažlivosti balenia a nie potrebných parametrov.:)Verím, že sa príprava potrebnej zmesi podarila a jej použitie vyšlo podľa plánu. Milučký jesenný podvečer s čajíkom želám.

    OdpovedaťOdstrániť