piatok 26. januára 2018

Cviklovo-jablková šťava

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Ďalší kúsok mám hotový. Kto chce vidieť lícnu stranu, musí si kliknúť TU!



Našla som niečo o tejto kolede. Verš pre prvý deň:

On the first day of Christmas
my true love sent to me:
A Partridge in a Pear Tree

Prekladač a moja dedukcia (lebo angličtinu neovládam):

Prvý deň Vianoc
moja pravá láska mi poslala:
jarabicu v hruške (strome)

"Dvanásť dní vianočných sviatkov" je anglická vianočná koleda, ktorej pôvod je francúzky. Je to kumulatívna pieseň. Každý verš nadväzuje na predchádzajúce verše. Čo verš, to deň a nový dar. V nasledujúcom verši sa vymenúvajú rad radom aj veci podarované v predchádzajúce dni.

Slová boli uverejnené v Anglicku roku 1780 bez hudby. Tú zložil v roku 1909 anglický skladateľ Frederic Austin. 

Ja som si myslela, že ide o 12 vianočných príbehov a ono to je koleda. Vraj v rôznych častiach sveta má aj rôzne znenie. Ak sa ešte niečo o nej dozviem, určite to napíšem.


Ešte pred Vianocami som si kúpila cviklovo-jablkovú šťavu. Je to 100% šťava bez prídavku cukru a vody. Obsah cviklovej šťavy je 60% a jablkovej 40%. 

Po otvorení ju treba vypiť do troch dní, skladovať sa má do 4ºC. Takže rozdelím si fľašu na tri dni a dodám organizmu množstvo zdravého nápoja :-)




výborná!


Dnes som si uvarila bylinný čaj z južnej Afriky - rooibos so zázvorom a citrusmi:





Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela 

2 komentáre:

  1. Danka,
    výšivka je krásna, už som sa na ňu pozrela.
    Takúto šťavu som ešte nemala, väčšinou kupujem jablko a baza alebo jablko a mrkva.
    Krásny farebný roibos, už som ho dávno nemala. U nás bol dnes o piatej cibuľový čaj s medom, citrónom a škoricou.
    Páá

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Congrats on the lovely finish, Daniela!:)

    OdpovedaťOdstrániť