piatok 4. septembra 2020

Letné džemovanie :-)

Vitajte u mňa! 
Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Mám 57 cm a vidíte rub pleteniny:



Teší ma, že naše deti si z domu zoberú aspoň med a džem. Tento rok som vytočila len 9 kg medu a už teraz viem, že o rok to bude ešte menej. Včielky totiž nemajú starostlivosť takú, akú im doprial manžel, preto od nich nemôžem očakávať zázraky. Navyše, vraj bol pre včelárov tento rok na Orave veľmi neprajný. 

O čo menej medu dorobím, o to viac džemu navarím :-)

Toto leto to boli tri druhy. Najskôr som kúpila 5 kg marhúľ:





Potom som z mrazničky vytiahla už odkôstkované višne:




Nakoniec som uvarila čučoriedkový:


A tu sú všetky spolu:


Aj keď nie som na sladké, vyskúšať som musela, s čajom z materinej dúšky:




Za mňa: najlepší marhuľový, potom čučoriedkový, nakoniec višňový. Miškova stupnica presne opačná :-)


A čo môj pokus dopestovať paradajky? Takto vyzerali pred prvým zberom:



Aj keď v pestovaní uhoriek už nie som začiatočníčka, tento rok sa mi nedarilo. Z troch vysiatých sáčkov mi vyšli len štyri, no dve mi hneď zlikvidovali slizniaky. Suseda mi dala zo svojich predpestovaných, ale ani tým sa u mňa nedarilo. Napadla ich nejaká pliaga. Len párkrát som si ich zhrýzla :-(


Petržlen nevyšiel vôbec, mrkva takmer vôbec. Moje záhradkárske zručnosti hodnotím ako nedostatočné, asi sa vzdám :-(


Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí a zostaňte zdraví!
Daniela!

10 komentárov:

  1. Πολύ ωραία και μέλι και μαρμελάδες και ντομάτες !!!!
    Κι εγώ φτιάχνω αυτές τις μαρμελάδες και τα κουκούτσια απ τα βερίκοκα πολύ ωραίο λικέρ !! Πολλά χαιρετίσματα !!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danielko,nevzdávej to.Letos byl opravdu divný rok,příště se ti zadaří.Taky jsem měla velké problémy s kytkami v truhlících.Dva malé truhlíky jsem odstranila.Ale muškáty se polekaly a teď začaly kvést jako divé...
    Přeji krásnou sobotu ☺

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ty džemy jsou parádní. Letos u nás meruňky nebyly, takže se nedžemovalo. Ale jsou ještě velké zásoby z loňského roku.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danka,
    džemy vyzerajú výborne, mňam. Ja som uvaila len jahodový, slivkový a slivkovú nutellu...
    Tento rok je naozaj divný, ani mne veľa zasiatych vecí nezišlo, kvety som sadila na štyrikrát a konečne cínie zakvitli, papriky stále kvitnú bez plodov, cukety zožrali mravce... ale rajčiny máme nádherné a sladučké a obrovské :-)))
    Dnes som miesto čaju mala burčiak ešte taký pred kvasením, alias hroznovú červenú šťavu, kúpili sme dnes v Modre.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Hi! I wrote you a message about possible collaboration, did you get it?

    OdpovedaťOdstrániť
  6. To je parádne džemovanie. Tiež mám rada marhuľový :-) Pre mňa top je slivkový!
    V záhradách je to tento rok asi zakliate, nevzdávaj to a na budúci rok niečo opäť zasaď.
    Prajem peknú nedeľu a celý týždeň

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Dani, džemy jsou báječné. U nás letos meruńky moc nebyly, celkem 5 kousků.
    A když jsem se hnala ke třešni s košem a žebříkem, zjistila jsem, že už nemám co trhat. Za dvě hodiny mi to sežrali špačci... děs. No a okurky to samé co u tebe. Z celého sáčku jen dvě rostlinky a z toho ještě jednu sežrali slimáci a ta jedna nic moc. Jen cuketám se letos dařilo. Ještě máme ve fóliáku rajčata a papriky, tak ty dávají dobrou úrodu.
    Dani, měj se krásně.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Neboj sa, na budúci rok budeš mať zase veľa uhoriek aj medíku a nebude zase niečo iné, to je tak, každý rok je bohatší na niečo iné...džemíkov si teda navarila, ja som varila marhuľový, tiež som kúpila marhule ale ten višňový a čučoriedkový by mi dobre padol, ale zase nemusím mať všetko, ja som mala doma maliny, ríbezle a slivky, tak som trošku uvarila z každého...Dani, nech sa ti darí. Ahoj

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Srdečne pozdravujem. Džemovanie sa ozaj vydarilo. Na chlebíkoch vyzerajú tie džemy naozaj odzbrojujúco - málokto by odolal.:) Ja určite nie. :) Mňam. Ja som (resp.dcérka) pestovala cherry paradajky na balkóne. Rastliny sú veľké ako koráby a paradajky majú priemer 0,5cm a takmer nečervenejú. Netuším,čo to vlastne pestujeme. Dcéra ich otestovala na bratovi - chuťovo fajn, ale sú ako z Liliputánie. :) Už ich "trpím", len aby sa dcérka tešila, že zahradníči. :) Pletenie pribúda rýchlo. Myslím, že bude hotové oveľa skôr, ako sa predpokladá. :) Milý dník.

    OdpovedaťOdstrániť