utorok 16. februára 2021

Náhradníčka :-)

Vitajte u mňa! Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Nevyšívam, ale dnes som strávila na pintereste celú hodinku pre to, aby som vyšívať začala. Niečo som si aj vybrala a zajtra snáď začnem :-)

A čo robím? Čítam. Nuž, dúfam, že nájdem v sebe schopnosť rozdeliť si voľný čas medzi ručné práce a literatúru, i keď celý život presne toto neviem, ale že vôbec neviem :-(



pomaly končím, ale má to aj druhý diel

Stalo sa mi to, v čo som ani v kútiku duše neverila. Stala sa zo mňa náhradníčka :-)

Očkovanie na covit - 19 sa stalo na celom svete udalosťou tohto roka. Problémy nastali pri dodávkach vakcín, čo aj v EU komplikuje vakcináciu. Ja patrím do fázy 65+ a to bude zatiaľ v nedohľadne. Jurko ma zapísal do zoznamu náhradníkov, ktorí sú ochotní prísť okamžite do nemocnice, kde je vakcinačné centrum v prípade, ak im vypadne niekto objednaný, aby nevyšla vakcína nazmar.

Dobre, ak sa tak stane, sadnem do auta a o chvíľu som tam. Aj tak som neverila, že sa raz dostanem na rad.

Do zoznamu náhradníkov som bola zapísaná 6. februára a už 11. februára som večer dostala email, že mám potvdiť, či na druhý deň medzi 10:00 h - 11:00 h môžem prísť. Skoro mi oči vypadli z jamiek :-)

Hneď som odpovedala, že prídem :-)

Áno, prídem, ale auto z garáže nevytiahnem. Túto zimu som už 6-krát odhrnula sneh, potom som to už vzdala, veď aj tak sedím len doma, auto môže sedieť v garáži :-(

Myslela som, že cesta autobusom mi nezaškodí, ale v takom mraze? Jurko navrhol taxík, čo mne by veru nenapadlo. Predstavte si, že som sa v piatok 12. februára viezla prvý raz v taxíku, no hanba :-)

Medzi tým začali prednostne očkovať učiteľov. Takže by som sa aj tak k vakcíne dostala, len o pár dní neskôr. Najdôležitejšie je, že prvú vakcínu mám, druhú dostanem o 4 týždne. O nič sa nemusím starať, postarajú sa vo vakcinačnom centre, pozvú ma :-)

Viem, nie každý sa chce dať očkovať. Mnohí v tom vidia nebezpečie. Moja filozofia je takáto: Každý sme na niečo, niečomu rozumieme. Mne napríklad nik nebude radiť, ako žiakom vysvetliť kovalentnú chemicku väzbu, či jav elektromagnetickej indukcie. Ja nebudem radiť kuchárovi, ako pripraviť homára, kuchár sa nebude snažiť opraviť lietadlo ... Verím ľuďom v európskej liekovej komisii, že schvália vakcíny podľa svojho najlepšieho vedomia a svedomia.

Dostala som vakcínu od Pfizer a BioNTech. Ani som necítila, keď mi ju pichli. Na druhý deň som bola nasypať peletky do násypníka kotla a 15 kg balenia mi spôsobili bolesť v ruke vpichu. Na tretí deň večer ma začala bolieť hlava tak, že som vo štvrtý deň siahla aj po tabletke od bolesti. A bolo po bolesti :-)

Tak taká som ja náhradníčka :-)

Dnes má môj jediný vnuk 19 rokov. Neuveriteľné. Je to dospelý človek. Poslal mi fotku z oslavy:



Ja som si dala na jeho počesť toto:

maslo, bryndza a cibuľka, druhý chlebík horčica a hydinová tlačenka, výbornéééé

Nakoniec čaj:

sencha (zelený čaj), kokos, ananás


šálka valentínska :-)

Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času! Nech sa vám darí a zostaňte zdraví!

Daniela!




7 komentárov:

  1. Даниэла, удачи с вакциной, самое главное - здоровья!!! Я тоже люблю читать, правда, реже читаю, чем вышиваю. :-) С прошедшим днём рождения твоего внука! 19 лет - классный возврат! ;-))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vďaka za tip na čítanie :-) Môžeš začať písať aj o knihách, ktoré čítaš. Som zvedavá na výšivku.
    Pekné dni a nech sa darí♥

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Le tue foto sono sempre belle; gli angoli della tua casa sono piacevoli e interessanti.
    Raccontaci dei libri che leggi cosi abbiamo dei suggerimenti. Auguri a tuo nipote

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dani, keď to tu tak spomínaš, aký máš názor na indukčnú varnú dosku? Čítam názory aj za ,aj proti. Škodlivá? Neškodliva? Maj sa krásne, pozdravujem na Oravu. D.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Danka,
    tak už polku máš za sebou, prajem Ti žiadne vedľajšie účinky a nech splní svoj účel. Jurko už má tiež prvú vakcínu, na druhú čaká :-)
    Maxíkovi prajem všetko najlepšie k narodeninám, už je z neho mladý muž a jedlo na oslave mal teda slávnostné...
    Teším sa na výšivku, i keď odtrhnúť sa od dobrej knihy sa proste nedá, že?
    Ja mám práve zelený čaj s citrónom.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Enjoyed reading your post. First time visiting your blog and became your follower.
    www.shamiatcraft.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  7. My nejsme ještě očkovaní.Protože jsme v uzavřeném okrese,tak prý nemáme zatím nárok.Já to mám 50 na 50,tak je mi to docela jedno.
    Přeji krásný den,Danielko ☺

    OdpovedaťOdstrániť