nedeľa 13. augusta 2023

Pozývam na čaj :-)

Vitajte u mňa! Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Na dnes mám pripraveného kostlivca zo skrine. Posedel si tam dosť dlho, už si ani dobre nepamätám koľko, ale zdá sa mi, že v jeseni by to boli dva roky. Vedela som však, že raz dozrie čas aj na neho :-)



Bude to deka pre Jurka. Páčila sa mu moja, aj som mu ju chcela podarovať, ale on by chcel radšej menej pestrú. Tak nech čaká :-)

V našej čajovni pribudlo množstvo nových čajov. Akoby ich tam bolo málo. No ale Miško nakúpil výber tých najkvalitnejších v balení len po 10 g, čo sa teda veľmi oplatí vyskúšať a pritom sa nimi nezahádzať.






Tu dávam do pozornosti drevenú škatuľku, ktorú som na čaje vytiahla. Opatrujem ju dlhé roky ako ten najväčší poklad. Je to v podstate zásuvka z toaletného zrkadla, ktoré viselo v byte mojich rodičov v chodbe. Mávali sme v nej hrebene. Moja maminka by neotvorila dvere, keby sa najskôr nepozrela do zrkadla a nepričesala sa. Nemám to po nej, ani moja sestra Amálka, ale dostalo sa to do génov jej dcéry Lenky :-)

Myslela som si, že niekedy škatuľku prebrúsim, natriem na bielo a dám na ňu novú peknú úchytku. Maxík mi však povedal, nech jej dám len úchytku, že krásna je taká, aká je. Má pravdu, po nátere by to už nebola naša zásuvka z toaletného zrkadla :-)

Do škatuľky sa zmestilo 7 druhov bielych čajov, jeden čierny a jeden zelený. Ďalšie 3 sa tam už nezmestili:



Jeden je zelený s príchuťou zázvoru a citrónu, v modrý škatuľkách sú čistý zázvor a jahoda s moringou. Takže do dnešnej retro šálky s poradovým číslom 15 som si spravila jeden z bielych:




Boli sme na haluškách v Terchovej:



Potom sme išli na zmrzlinu do Žiliny:






Miško si spravil office:



A čím sa dnes rozlúčim, keď čaj je už vypitý? Mám tu ďalší denno-denný kolorit - čítanie. I keď oveľa menej času sa mu dokážem venovať pri deťoch, predsa som dočítala: 



Krásne čítanie, odporúčam. 

Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času.  Nech sa vám darí a zostaňte zdraví na tele i na duši!

Daniela




3 komentáre:

  1. Danielko,jsi stále tak aktivní.
    Přeji Ti další krásné nápady Eva H.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pozdravujem. Deka, ak sa nemýlim, bude perfektná a štýlová. Máte kúzelné ruky! A jasné, dobre, že ste nakoniec tú krabičku nenatreli, takto má ten správny šmrnc. Halušky v Terchovej boli iste famózne. My sme dali výlet Orava-Liptov-Tatry- Donovaly. A naozaj, Orava je taká, ako si ju z detstva pamätám- stále má takú romantickú mystiku- tie krásne hory okolo. Na Oravskom hrade mi jedinej z celej rodiny prestala fungovať sim karta, smiali sa mi, že mňa tu zrejme lokálni duchovia chcú trochu vyplašiť.:) A v Dolnom Kubíne som dcérke ukázala ten parádny drevený most. Len škoda, že sme dlhšie ako deň nemohli ostať a frčali sme ďalej, aby sme postíhali všetko. Ďalší raz musíme mať ležérnejší cestovateľský itinerár. :) Krásne vpletanie milých letných dní do deky.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Po delší době jsem zavítala na tvůj blog na dobrý čaj a ještě na mne koukají halušky, které miluji, dala bych si hned. Deka bude moc hezká, ty barvičky se mi také líbí moc 😉😀

    OdpovedaťOdstrániť