utorok 5. septembra 2023

Pozývam na vodný kefír

Vitajte u mňa! Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku! 

Na začiatok moje vyšívanie. Začala som s prípravou na jesenné obdobie:


Jurko si kúpil vodný kefír. Nikdy som o takom nepočula. Chcela som si ho kúpiť v našom okresnom meste, ale márne. Predavačka v predajni so zdravou výživou mi poradila, aby som sa naň spýtala na internete v nejakej skupine na známej sociálnej sieti. Vraj by sa našiel niekto, kto by sa so mnou podelil, veď sa to predsa rozmnožuje. Neurobila som to, počkala som, kým sa kefír nerozmnoží Jurkovi :-)

Keď koncom júla prišiel Jurko domov, doniesol mi aj vodný kefír. Ukázal mi, ako sa oň starať, ako ho prikrmovať cukrom a ako si urobiť príjemný bublinkový nápoj s príchuťou pomarančov. Ja som vyskúšala aj červený grepfruit a chutí mi :-)

S Miškom a Maxíkom sme si urobili pomarančový:



Grepfruitový som zdokumentovala podrobnejšie:







ku kefíru sa pridá cukor a zaleje sa doplna vodou

zostalo mi tam hrozienko,
ale po naplnení sa mi ho podarilo dostať von

dobre premiešať, aby sa rozpustil cukor a otvoriť

zas nechať zo dva dni kvasiť, potom ochutený nápoj vypiť
a z druhej fľaše spraviť nový :-)

Pripravila som si aj kvasenú kapustu:

kapusta, mrkva a červená cibuľa, soľ, rasca, korenie



a kvasím :-)

Vodný kefír je známy aj pod názvom japonské morské kryštály, živé zrnká, či nápoj TIBI. Bližšie o ňom si toho veľa nájdete na internete.

 A čom som prečítala? Nuž, chytilo ma Írsko, takže som prečítala ďalšie tri knihy o živote tam:




Dnes retro šálka číslo 18 a v nej biely čaj:




Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času.  Nech sa vám darí a zostaňte zdraví na tele i na duši!

Daniela




5 komentárov:

  1. Thanks for your sharing, have a lovely week...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Δεν το γνώριζα....ελπίζω να είναι σωστή και η μετάφραση χαχα

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danielka, tak o tomto zazraku som este nepocula...hned som isla aj guuuuglit :) znie to velmi zaujimavo...budem si to musiet viac prestudovat a silno uvazujem ze si to niekde zozeniem :) dakujem Z.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danka,
    poznám to pod názvom Tibi, ale nikdy som ho neskúšala, ale musí to byť dobré...
    Kde sa dá zohnať?
    Z výšivky bude tekvička :-)
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dobré dopoledne....to jsem si zase početla a pokoukala...vždycky mě to povzbudí k životu, právě když to potřebuju nejvíc....Hodně zdraví a pohody, tak zase za pár dní ???? měj se Milada

    OdpovedaťOdstrániť