utorok 20. januára 2015

Cibuľové ponožky

Už som v poslednom štádiu vyšívania môjho SAL od Nurdan. Vybudovala som až po strechu historicky a kultúrne významný dom - rodný dom Martina Kukučína a môjho manžela. Môžete sa o ňom dočítať TU.




Dlhšiu dobu mám problém s "plným nosom". Počas dňa nič necítim, ale v noci sa zobúdzam nato, že sa mi nedá dýchať. Po ruke mám kvapky do nosa. Tie mi pomôžu, ale nie sú vhodné na dlhodobé používanie. 

Včera mi prišiel e-mail od kamarátky. Inšpirovala som sa ním a dnes som skúsila "babský" liek, ktorý vraj dokáže uvoľniť hlieny a má mnoho iných pozitívnych účinkov. O cibuli je toho na internete popísané veľa, preto spomeniem len to základné: Cibuľa obsahuje vitamíny skupiny B, C, E, K, minerálne látky - K, Ca, P, Na, Fe, S, F, silice s antibakteriálnymi účinkami, bioflavonoidy.....

Nakrájaná cibuľa cez reflexné zóny na chodidlách môže rozvinúť svoje účinky na celé telo. Dnes som to vyskúšala a ráno by som už mala pocítiť niečo zvláštne. Žeby smrad z 12 hodinového spojenia cibule a nôh?

Príprava cibuľových ponožiek je jednoduché:

dve cibule, hrubé ponožky, dve vreckovky na cibuľu,
dve vreckovky na zaviazanie
ja idem ešte vyšívať, tak som si pripravila takéto skvelé papuče :-)
nakrájané cibule
nad vriacou vodou nahriať cibuľu, aby sa rozvinuli silice v nej,
ale len tak, aby sme jej teplotu vydržali na chodidle
(tu vidím biedu môjho 35-ročného hrnca)
vreckovku s cibuľou som dala na väčšiu vreckovku a obviazala som ňou nohu
a môžem písať tento príspevok a potom vyšívať :-)

Na spanie pôjdu papuče dole, ale či mi ponožky vydržia do rána na nohách, to neviem. Teraz cítim na chodidlách "špenie". Ak sa budem ráno dobre cítiť, uvoľní sa mi nos a ak ma prestane bolieť aj v krížoch, povýšim cibuľu na všeliek :-)

Ďakujem vám za váš čas a nájdite si ho aj zajtra!
Daniela 

16 komentárov:

  1. Oh my God! I hope onion cure would help you to release from the nose problem :)) I really curious about how you'd smell :)) Better to ask from Boro or your husband!

    SAL looks so good Daniela! If I were you, I would stitch house itself with white treads! I suppose, it will look better!

    It is also nice to see you on Pinterest again ♥
    Hugs

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. I forgot to write one more issue, we also use Vicks cream by applying the soles of the feet in order to release cough and it works perfectly!

      Odstrániť
    2. Dear Nurdan, Onions took a little:-)
      I was surprised, but I nesmrdelo:-)))
      The house I want to give the blue light, so it's Birthhouse husband:-)
      Vicks cream I have to go buy it if they also have with us:-)))
      Pááá

      Odstrániť
  2. Pozeram, ze aj Nurdan uz vie ako sa vola Vas pes :) To je vyborne!!! Na tu cibulu som teda zvedava a dufam, ze Vam pomoze... Drzim palece a uz teraz som zvedava na vysledok...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Náš Boro má priaznivcov v šírom svete :-)
      Cibuľa je skvelá :-)

      Odstrániť
  3. Your stitching is wonderful, such a lovely sampler of your family too.
    You have almost finished this one.... Wonder what is next???
    Ooooh curious about the onions.... Hope they worked, and you got some relief with your nose.
    Smiles :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Beautiful sampler from Nurdan I enjoy:-)))
      Onions little help:-)
      Pááá

      Odstrániť
  4. Liebe Daniela,

    der Sampler sieht wunderschön aus und bald ist er fertig.
    Gute Besserung und liebe Grüße Manuela

    OdpovedaťOdstrániť
  5. The sampler is progressing so nicely :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Danielko, doufám, že cibule zabrala :-) a už se cítíš lépe!! Výšivka je opět krásná :-) pa, pa ať jsi fit ! Hana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veruže trocha zabrala :-)
      Ďakujem za chválu :-)))
      Maj sa pekne!
      Pááá

      Odstrániť
  7. This is a familiar cure! My grandmother would recommend it for a cold but I do not want onions everywhere, haha. I would rather use Vicks for a minty fresh smell. :D I hope you are feeling better!

    OdpovedaťOdstrániť