nedeľa 8. marca 2015

Chňapka 1

Pretože nevyšívam, vyťahujem svoje staré výšivky. Dnes prišiel rad na chňapku. Toto slovo zrejme translátor nepreloží správne. Pozrela som sa po nejakom spisovnom výraze pre vec, ktorou chytáme v kuchyni horúce hrnce. A čo som našla? Ochranná rukavica, ale to by chňapka mala mať tvar rukavice, alebo chytka, či lapka. Nepáči sa mi ani jedno. Pre mňa to je a bude chňapka. Ako to voláte vy?




Medzinárodný deň žien sa kedysi u nás oslavoval  hlavne v zamestnaní. V školách to boli povinné "tanečky", slávnostný obed v školskej jedálni (hahaha), koláč na prídel, nejaký ten uterák a po jednom klinčeku. 

Zdá sa mi, že po 25-tich rokoch sa tento sviatok začína opäť pripomínať. Vidieť to na predaji kvetov. Včera boli v každom obchode vypredané. Pre mňa ostalo na výber len niekoľko azaliek, ale vybrala som si:






Od manžela najradšej dostávam lúčne kvietky, ktoré mi donesie z prechádzky. V dnešný nádherný deň som ešte "o dušu" sedela a pracovala pri počítači. Manžel mi doniesol jednu snežienku. Áno, jednu, viac ich nenašiel :-)


Dnes máme v rodine spomienkový deň na manželovho otca. Bol to múdry a veľmi dobrý človek. Mám krásne foto asi z leta 1982:

sušenie sena


Nech sa vám darí!

11 komentárov:

  1. Cute stitching piece !! The flowers are beautiful:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dani krásné vyšívání :o)
    a Azalka je krásně napučená zbyla na Tebe určitě ta nejhezčí :o)
    měj s emoc hezky...
    Martina

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dík, Martinka!
      Vyberala som si dlho, rozhodovala som sa medzi bielym a ružovým, vyhral ružový. Bol krajšie urastený :-)

      Odstrániť
  3. Such a cute finish, Daniela, and your azalea is so lovely :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Carol, thank you! The surface is old, but still nice :)
    Today, more beautiful azalea, beautiful buds:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. So ein schöner Topflappen! Viel zu schade zum benutzen.
    Liebe Grüße Marion

    OdpovedaťOdstrániť
  6. So ein schöner Topflappen! Viel zu schade zum benutzen.
    Liebe Grüße Marion

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Dani, je to proste chňapka. :):):) Azalka nech Ti dlho vydrží. Ahoj. Dana

    OdpovedaťOdstrániť