streda 18. marca 2015

Veda v obrázkoch

Niet moc na chválu! Mám len malý pokrok. Dva dni som trávila dlho v škole, maturovala som. Či naši žiaci? Niekedy mám dojem, že učitelia to prežívajú emotívnejšie, ako oni. Hlavne vtedy, keď sa treba intenzívnejšie na skúšky pripravovať. Takmer všetci sú veľkí hrdinovia. Ale keď príde na "lámanie chleba", aj toho najodvážnejšieho vidíme "zlomeného". A dnes sa na nás a našich maturantov prišli pozrieť aj pani inšpektorky. Tie dokážu "zlomiť " každého. Všetko bolo pripravené, päťkrát skontrolované, každý na svojom mieste, technika pripravená, sledovanie času a rozpisu, vzduch presýtený snahou. A aj tak som na jednu činnosť zabudla. Teraz rozmýšľam, či to je málo, či veľa, či a ako mi to bude "zrátané" :-))) 

Tak tu je včerajší kúsoček:


A keď už píšem dnes o maturitách, priložím krásny obrázok. Našla som ho na FB pred pár dňami. Je na ňom napísaný výrok Willa Duranta: Každá veda začína ako filozofia a končí ako umenie. 


William James Durant (1885 - 1981) bol americký spisovateľ, historik, filozof a aj učiteľ. Jeho dve najvýznamnejšie diela sú : Príbeh filozofie a Príbeh civilizácie. Druhú písal v spolupráci so svojou manželkou Ariel. Obidvom bola udelená Pulitzerova cena za literatúru v roku 1968. Ja som do minulého týždňa o ňom nepočula a nečítala. Filozofiou som sa nikdy nezapodievala. Ale jeho výrok na obrázku je nádherný a mimoriadne výstižný. Takže, zas som múdrejšia :-)))


Nech sa vám darí!
Daniela


5 komentárov:

  1. Daniela, nikto nie je dokonalý ;-)). Poznám ten pocit, keď si myslíš, že všetko je, ako má byť a ... Nevešaj hlavu, určite bude dobre. Dúfam, že dávaš iba dobré známky ;-)). Teším sa na ďalšiu časť výšivky.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Emily, ďakujem za milé slová, tie vždy potešia.
    Najradšej by som dávala iba dobré známky, ale vždy to nejde :-)))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dobrý deň, Daniela!
    Prišiel som poďakoval náklonnosť, že vždy dostane na môj blog a povedať, že som taky veľký obdivovateľ jeho práce. Blahoželáme!
    Ďakujem vám!

    Snažil som sa písať vo vašom jazyku, s pomocou tlmočníka, dúfam, že chápete! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lete, eu entendo tudo! Além disso, eu uso um tradutor:-)
      Obrigado pelas suas amáveis palavras!
      Adoro o seu blog e seu trabalho.
      Desejo-lhe a alegria do trabalho na mão!

      Odstrániť
    2. Obrigada, Daniela! Você é um doce! :)

      Odstrániť