sobota 9. júna 2018

Lipový kvet a včelí med ...

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Dnes sklamem na plnej čiare, nevyšívam, neštrikujem :-(

Najskôr veľký nákup, potom lipa, obed, relax a celé popoludnie a podvečer s Lenkou v Istebnom :-)

V nejakej starej pesničke (nepýtam sa manžela, on určite vie v ktorej, ja, hudobný analfabet, sa uspokojím len s jedným popevkom) sa spieva: lipový kvet a včelí med ju uzdraví. Dokonca aj melódia mi hlavou ide, ale nič viac :-)

Včera som sa bola pozrieť na lipu v parku z blízka. Jej vôňu cítim až do dvora, kde každý deň štrikujem. Pred pár dňami však mala rozkvitnutých len polovicu kvetov. Horúce dni lipe pomohli. Dnes sme si boli odlomiť pár konárov:







V zime sa budeme liečiť lipovým čajom a včelím medom :-)

Po hodinovom intenzívnom daždi sme s Lenkou išli na prechádzku:






stará gaštanová aleja je nahradená novou lipovou

A dnešný čaj? Bol, ale zavčasu, ani hodiny som neodfotila. A aký? Predsa lipový s medom:







Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela!

5 komentárov:

  1. Danka,
    neuveríš, ale aj mi sme dnes boli na lipu, ale konáriky sme zachovali :-) Máme radi lipový čajík s medom.
    U nas pršalo v noci, dnes nič. Prechádzky po daždi sú super, aspoň sa vzduch vyčistí...
    Páá

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Linden tea - sounds so interesting. What does it taste like, Daniela?

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danielko, překrásné fotky... všechny. Když jsem včera jela ke kamarádce, tak taky fest lilo. Nemusíme zalévat ! Všude mi taky voní lípy, musím se vydat někam, kde není takový provoz a natrhat ji, dokud je čas. Jirka stříhal přesně takové větve u veliké višně (marmeláda byla vynikající s kousky !) a na lavičce jsme trhali. V pondělí jedu vedle do vsi pro med - jsou to staří lidé, moc milí a med mají výborný.
    Hezkou neděli, papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mám moc ráda vůni lipového květu. My máme na náměstí lipovou alej, která taky už kvete, ale letos se mi zdá, že tolik nevoní.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tak v zime lipkovy cajik budeme s laskou popijat... :) Kdesi som citala, ze odstrihavanie koncovych konarikov je pre lipu velmi prospesne ... Tiez tak oberam... Manzel nadtriha a ja pekne v chladku trham do kosika... Ved by sme skolabovali na tom slnku... Ale odsudzujem pilenie celych konarov pre pohodlie niektorych dam. Aj to som uz videla... Dani, pozdravujem.... L.

    OdpovedaťOdstrániť