štvrtok 14. mája 2020

Stratená sa našla :-)

Vyše tri mesiace som stratená. Vytratila som sa zo sveta blogov a blogeriek. Najskôr pre spomienky na manžela pred prvým výročím jeho náhleho odchodu, potom pre strach z toho, čo nás na celom svete začalo ohrozovať úplne nepripravených, slabých, krehkých a bojácnych. 

Kým koronavírus naháňal strach v Číne, v Európe sme mali pokoj. Aleže je v 21. storočí svet "malý", vírusu sa rýchlo podarilo dostať až sem.  A už to išlo, z krajiny do krajiny, z človeka na človeka. Zo dňa na deň sme sa všetci zavreli doma. Izolácia je najistejšia. Koľko vydržíme?

Ja som vydržala zatvorená celých 5 týždňov. O zásoby potravín sa mi postarala kolegyňa Majka s manželom Jardom, ktorí sa do našej dediny prisťahovali pred pár rokmi. V živote som nebola zatvorená tak dlho. Dopriala som mojej potláčanej črte osobnosti, popustila som všetky uzdy, naplno som v sebe rozvinula tajného asociála :-)

Zas pomohla technika 21. storočia. V spojení som zostala so svojimi deťmi. Začali pracovať z domu, takže aj im dobre padlo so mnou rozobrať situáciu :-)

A škola dištančnou formou? Kto by si to vedel predstaviť? Som rada, že ako 65-ročná učiteľka to zažívam. Ide to. A možno v tom je budúcnosť školstva :-)

Okrem sledovania korona krízy a výuky som aj trocha vyšívala. Ozaj len trocha, akosi to nešlo od ruky :-(

Dokončila som tri čajové motívy na stuhu, bude darček:






Pre seba, pôjde asi do rámu:





Pri žehlení sa mi stala nehoda. Nepozorne som kropila výšivku na starom modrom obruse a ten mi mokrý pustil trocha modrej do výšivky. A čo myslíte, zúrila som? Nie! Mám už tak nervy "vypracované", že s pokojom Angličana som vyšila obrázok druhý :-)

zafarbený je ten pravý, hľadajte, ja vidím :-)

Ešte jeden pre mňa, tiež pôjde do rámu:







Na dnes to asi stačí. Ale sľubujem, pre svoju psychohygienu a socializáciu sa budem snažiť písať častejšie ako raz za tri mesiace, ono, treba len začať :-)


Všetkých mojich čitateľov pozdravujem a prajem hodne zdravia!
Daniela



13 komentárov:

  1. Dobrý večer,som rada že ste sa ozvala už som mala strach či sa niečo nestalo keď ste nič nepísala. O to väčšiu radosť som mala keď som dnes uvidela príspevky,teším sa že ste v poriadku.Pozdravujem vás a prajem veľa zdravia,Milka Pačová.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. I miss you, sweet Daniela and I was happy to see you again! Take care of you and have a nice day with your little crosses. A big hug and see you soon!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Som rada, že si sa ozvala :-) Milé výšivky si stvorila, ale ja to zafarbenie nevidím :-)
    Prajem pekné dni! Papa

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danielka, chybala si veľmi...tak som sa už dávno nepotešila ked som videla tvoj príspevok, tak budem netrpezlivo čakať všetku tú psychohygienu a socialiáciu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Danka,
    som rada, že si opäť na blogu.
    Výšivky sú krásne, modrý fliačik vidím vľavo dole, ale to som sa musela ozaj prizrieť a hľadať, inak by som ho nevidela :-)
    A veľký motív do rámu je nádherný. Kde bude visieť?
    A čajík nebol???
    Prajem Ti krásny víkend. Páá

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Velmi pekne. Ak mozem poradit, dajte oprat zafarbenu vysivku do pracky na najnizsiu teplotu a najkratsi program s octom. Ocot naliat do nasypky a na zmykanie nechat vysoke otacky. Zavesit na viac stipcov, nesusit polozene na uteraku. Najlepsie,ked je horuco, aby rychlo vyschla. Vyzehlit na teraku z opaku. Silvia


    OdpovedaťOdstrániť
  7. Chybicka se vloudila:vyzehlit na uteraku... a este som zabudla na jednu vec. Som rada, ze ste spat.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Danka, nahlížela jsem tu snad každý den a když NIC, už jsem měla o tebe strach. Přemýšlela jsem, jestli nejsi nemocná nebo jestli koronavirus nějak neublížil tvé rodině. Naštěstí ne a jsem ráda, že jsi zpátky! Já jsem také tak dlouho zavřená doma zatím nebyla a ještě stále jsem, do konce tohoto týdne. Pak už vylezu a uvidí se. Ten kontakt se světem opravdu chybí. Ale všechno zlé je k něčemu dobré a člověk poznal i jiné věci. Jak píšeš, možná i v té výuce změny nastanou. Jsi moc šikovná, že to zvládáš. Výšivky máš krásné a já ten modrý "flek" ani nevidím. Obdivuji tvoji trpělivost a přeji ti krásné a klidné dny. Jen nenechávej tak dlouhé přestávky na blogu. Jana :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Данка, ты держись и не унывай! Трудное сейчас время, но главное, ты здорова и почаще радуй себя приятными вещами, любимым занятием! У тебя красивые вышивки, уютные, душевные! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Dani, jsem ráda, že už zase píše a jsi zdravá. Výšivky máš opět nádherné. M.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Danka, vitaj naspäť, už som sa na Teba tešila...s pozdravom Mirka

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Danielka, potešila si ma príspevkom, som rada že si v poriadku. Výšivky sú nádherné, to je dobre, že si spríjemňuješ dni vyšívaním. Pozdravujem...Iveta

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Bála jsem se,že se něco děje.Jsem ráda,že moje každodenní nakukování je konečně úspěšné.Ze začátku se mi líbil klídek.Ale mám velkou rodinu,jsem zvyklá,že každý den se někdo objeví...najednou nic.Už je to moc dlouho.Snad bude brzy konec a všichni si oddechneme.Taky jsem hodně vyšívala. Danielko,drž se a ozvi se brzy.
    Přeji krásnou neděli.

    OdpovedaťOdstrániť