utorok 20. októbra 2020

Lomikameň

Vitajte u mňa! Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku! Dám odpoveď na otázočku ako drvím šípky. Žiadnu techniku nepoužívam, robím to oveľa prozaickejšie - dám šípky do vrecka a drvím valčekom na cesto :-)

Mám nový začiatok. Bude to len niečo malé, ale aktuálne, jesenné :-)


Dnes vám ukážem niečo, čo som si kúpila dávno, niekedy na jar, čo vidieť aj z foto, za oknom je biely sneh:








Lomikameň mi kvitol dlho. Po odkvitnutí sa z neho urobila krásna zelená guľôčka a tak ostal na okne celé leto:


Až teraz v jeseni sa mu prestalo páčiť stanovisko. Začal žltnúť:


Inokedy by som ho jednoducho vyhodila. Teraz, keď sa už aj ja hrdo radím medzi záhradkárov, i keď len tých maličkých s tromi hriadkami, rozhodla som sa ho vysadiť. Len kde? Nájsť mu miesto v troch hriadkach sa nedalo, tie majú vyťaženosť od jari do jesene na 100%. Nuž, tak rpoď ovno do trávnika:

No, neviem, neviem, keď to teraz takto vidím, nebude mu tam najlepšie. Ak nevydrží, aspoň som sa snažila, no nie? A nový kvietok si môžem kúpiť s dobrým pocitom :-)

Po dlhšom čase sa vraciam k môjmu čajíčkovaniu. Jurko vraví, že harmančekový mu dobre robí na nervy, takže som si dala ten. Keď to všetko vidím, čo sa u nás a aj v celom svete deje, musím sa veľmi snažiť, aby som sa s tým vysporiadala. Dnes mi pomohlo aj slniečko, konečne sa ukázalo :-)




Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí a zostaňte zdraví!

Daniela!




5 komentárov:

  1. Pozdravujem. :) Ja som si na začiatku príspevku pomyslela, že lomikameň bude srandovná metóda drvenia šípok. :) A ono je to takéto nežné kvieťa. :) Ale meno má ozaj "do bitky". :) Držím palce, nech zimu vydrží. A ak kamilkový čaj ozaj "na nervy" funguje, budem ho piť aj ja. Ja som si zakúpila "na nervy" takú zmes byliniek. Ale upokujujú až tak, že úplne spokojne vypnem PC s robotou a idem spať. :) To je u mňa nebezpečné piť pravidelne. :) Krásne dni, nech nám októbrove opadané lístie šepká pod nohami jesenné lichôtky. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danka,
    vďaka za odpoveď :-)
    Výšivka žeby bola kávička?
    Lomikameň je pekný kvietok, už len to meno mu dáva silu, tak verím, že to vonku zvládne a ešte Ťa bude dlho tešiť.
    Kamilky nemám rada, väčšinou si večer varím ďumbier s medom alebo fenyklový :-)))
    Kubko chodí stále do školy, takže stres každý deň...
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dani, opět vzniká krásná výšivka. Bude to hrníček ? Snad lomikámen přečká zimu v pohodě. Heřmánkový čaj snídáme každý den, ale klid mi v dnešní hrozné době nepřináší. Dani, opatruj se. Marie

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Taky je mi moc líto vyhodit jakoukoliv kytičku.Občas se mi povede,že opět vykvete.Heřmánkový čaj si nedělám-hodně mi vysušuje sliznici.Mám moc ráda květ bezu černého.
    Přeji krásné dny i v této nelehké době ☺

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Danielko, jsem zvědavá na výšivku. Heřmánkový čaj mám ráda... přitom v mládí mi nechutnal.. Dnes jsem ho měla a taky jsem si udělala bezinky, ten čaj tak voní. Ale mám jich nasbíráno moc málo. Objevily jsme je už skoro po odkvětu. Lomikámen v tom květníčku vypadá moc hezky.. přeju ať zimu přežije v pohodě a znovu vykvete.
    Pevné zdraví přeji. Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť