piatok 30. októbra 2020

Dych jesene

Vitajte u mňa! Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Aj keď si s ľuďmi robí malý zlý vírus čo len chce, príroda je zatiaľ voči nemu odolná. Škoda, že už tak odolná nie je voči ľuďom. Neustále jej ubližujeme a pritom sme od nej závislí. Sme nepoučiteľní :-(

Bez ohľadu na ľudstvo, na vírus, na terorismus, na rôzne druhy protestov vo svete, požiare, zemetrasenie, záplavy, ..., prišla jeseň :-)

Jeseň dýcha aj z mojej výšivky:


Bez šípok a machovky čerešňovej (Physalis alkekengi), ktorú u nás voláme lampášik, si jeseň neviem predstaviť. O šípkach som písala nedávno, môžete si pozrieť TU. Na postupné sfarbovanie lampášikov sa pozerám z okien do susedkinej záhrady:




A keď príde čas na ich likvidáciu, dostanem z nich aj ja :-)

Jesennými zábermi mi oko i dušu tešia aj fotky z Mníchova od Miška:

z Anglickej záhrady:






Na ulici, kde býva Miško:




A u nás, pohľad z môjho okna:

Ďalšie okno:





 
Trocha iný pohľad na Choč:


Dnes už zas prší, ale ja si prechádzku neodpustím. Bude to za tmy a s dáždnikom, len po dedine. A keď sa vrátim, na prehriatie organizmu si uvarím silný zázvorový čaj, dnes to bude druhý. Prvý som si dala po návrate z obchodu, navlhla som :-(


Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí a zostaňte zdraví!

Daniela!





4 komentáre:

  1. Danielko, máš hezkou podzimní výšivku. Na co ji asi využiješ. Ty lampionky mám ráda, díky barvě vděčná kytka na zimu do vázy. Ale já lampionky musela už otrhat dřív. Fotky od Miška jsou nádherné. Listnáče tady u nás jsou v nejkrásnějším období. Doufám, že zítra bude konečně aspoň trochu sluníčka, abychom si ty stromy krasavce vychutnali než opadají.Máš hezky nazdobená okna a pohled na ty stromy je nádherný. Já si většinou nastrouhám trošku zázvoru do nějakého jídla. Dřív jsem si ráda dělala z čerstvého zázvoru čaj, ale nějak mě přestal samotný chutnat. Někdy dám plátek do čaje.
    Přeji pevné zdraví. Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Máš pekný výhľad z okna :-) Výšivka je krásna, jesenná. Prajem pekný víkend

    OdpovedaťOdstrániť
  3. I když bydlím v centru města,mám výhled na množství barevných stromů.Jen doufám,že to nezmění na parkoviště ☻.Ty lampionky se mi taky moc líbí.Už jsem je dlouho neviděla.
    Danielko,přeji Ti krásný víkend ☺

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Very beautiful photos of scenery and embroidery.

    OdpovedaťOdstrániť