piatok 9. apríla 2021

Pitahaya

Vitajte u mňa! Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Dnes začnem knihou, čo znamená, že zas nevyšívam, i keď mi na dokončenie chýba už len máličko:

blížim sa ku koncu :-)

dostala som ešte v lete od Maxíka, celé kávove zrno v čokoláde

Kúpila som si zvláštne ovocie s názvom pitahaya. Dočítala som sa, že vďaka svojmu vzhľadu dostalo aj názov dračie ovocie. Ide o rod Selenicereus z čeľade Cactaceae (kaktusovité). Predpoklad je, že pôvod má v Amerike a odtiaľ sa dostala do Ázie (Kambodža, Thajsko, Taiwan, Vietnam a Filipíny).

Na internete som našla obrázok kaktusov s krásnymi červenými plodmi:

tiež kvet:


a rôzne druhy, podľa druhu kaktusu, na ktorom sa urodila:

Obsahuje veľa rôznych vitamínov, minerálov, je silným antioxidantom a má až 7 pozitívnych účinkov na zdravie človeka, o tom si prečítajte TU.

A tu je moja pitahaya:






veľmi ľahko sa dá ošúpať




Chuť má niečo ako "slabšie" kivi, teda oveľa menej výraznú a práve tie zrniečka vo vnútri pripomínajú kivi. Popravde, nič moc, môžem pokojne žiť aj bez nej :-)

Čo ale taká uhlíková stopa pitahaye? Obrovská! Skúsila som a dosť. Bizniz je biznis, v obchodoch máme už takmer všetko, usmieva sa to na nás z regálov a skúša nás. Ja, aj napriek tomu, že viem, že by som mala odolať, často neodolám a potom mám výčitky svedomia. Tak ako teraz :-(

Včera sme mali takmer celý deň sneženie, v noci mráz a ráno už aspoň slniečko vyšlo:


nádherná obloha

Čakám na oteplenie :-)

Čaj mám zelený s malinou a mätou:



Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času! Nech sa vám darí a zostaňte zdraví!

Daniela

6 komentárov:

  1. We call it as dragon fruit. Excited to see so much snow. I should experience once in my life time. Ours is a suuny climate all through the year except in winter we will feel a little cold. That's all.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danielko, to koukám na takové ovoce.. zdá se mi, že jsem ho už někdy v supermarketu zahlédla, ale neochutnala. Ty stromky plné květů jsou fakt nádherné. Včera se tu střídala chumelenice a slunce, pořád dokola, prostě pravé aprílové počasí. Dnes je trochu tepleji a slibují teplý jarní víkend... kdo by se netěšil!! Tak přeji, ať ten sníh u vás už roztaje a přijde jaro. Pevné zdraví, pááá Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Viděla jsem tohle africké ovoce, ale bylo hodně drahé...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mám rada pitahayu a veľmi sa mi páči ten ružový vnútorný obal a s kontrastným bilo-čiernym vnútrom :-)
    A čo dobrého čítaš?
    U nás je dnes nádherne, po snehu ani stopy, takže ideme s Kubkom von.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dani, toto ovoce vůbec neznám. Vystačím si s jablíčkem a hruškou, někdy i pomeranč. U nás je to počasí také bláznivé. Dnes se střídalo sněžení a slunečno. Prostě je to apríl. Marie

    OdpovedaťOdstrániť
  6. U nás dnes už bolo pekne, sneh sa roztopil, ale pred dvomi dňami bolo bielo.
    Ja tiež veci, čo prešli celý svet, aby sa dostali na pulty predajní, nekupujem. Pitahaya mi nechutila, i keď vyzerá veľmi efektne.
    Zábery z Vašej dedinky sú krásne a neprezradila si nám, čo čítaš :-) mňa by to zaujímalo. Tiež nemám čo čítať :-)
    Prajem krásny víkend ♥

    OdpovedaťOdstrániť