nedeľa 4. apríla 2021

Judáše

Vitajte u mňa! Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Troška čítam, troška vyšívam a troška leňoším. Ochladilo sa viac, ako by som si želala, ráno dokonca snežilo. Slniečko najskôr veľmi bojácne, teraz už odvážnejšie pozerá na náš svet a snaží sa nás nielen ohriať, ale hlavne naladiť na pozitívnu nôtu. A ide mu to :-)

Upiekla som plech judášov. Žiaden mimoriadny recept, len obyčajné kysnuté cesto, ktoré ja robím len tak od oka. Nájdete TU. Rozdiel je len vo formovaní a vrchnom potretí. Judáše som potrela pred pečením rozhabarkovaným vajíčkom s medom. Zostalo mi toho, tak som ich potrela aj po upečení.





Zjedla som jeden, na sladké nie som. Zaniesla som ich rozrastenej rodinke synovca môjho manžela. Snáď im chutili :-)

Doma som sama. Mohol prísť len Jurko, ale keďže sme dostali výzvu na dodržiavanie prísneho lockdownu, zostal v Bratislave. Povedali sme si, že ešte pár týždňov vydržíme a keď bude lepšie, všetko si vynahradíme. Teším sa na to :-)

Viem, že viacerí ma ľutujú, že musím byť aj počas sviatkov sama. Áno, nie je to to orechové, ale mám výhodu v tom, že som v svojej podstate samotár. Od piatku rána som sa s nikým naživo nerozprávala a vôbec mi to nechýba. Je nedeľa podvečer a zdá sa, že už ani dnes s nikým neprehovorím :-)

Radosť si musím robiť sama sebe. Teraz ju mám z kvietkov a malej veľkonočnej výzdoby:









Dnes som mala čaj i kávu. Pripravila som si ich ku sledovaniu cyklistiky. Dnes bola jarná klasika Okolo Flámska. Prišla som si na svoje :-)

káva z french pressu s mliekom, čaj oolong


a bicyklujem :-)

Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času! Nech sa vám darí a zostaňte zdraví!

Daniela



8 komentárov:

  1. Wow! Your easter decorations are so beautiful, Daniela:) Lovely embroidered pillows and the flowers look pretty! And I could see my small doily also, so happy to see that you are still using it after years- Thank you:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danielko, pokochala jsem se tvojí velikonoční výzdobou a krásnými výšivkami. Přeji ti hezké velikonoce.
    Iva

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danka,
    máš krásnu výzdobu. Tá moja je minimálna, akosi sa neviem naladiť na Veľkú noc...
    Judáše sa Ti vydarili, dala by som si, ale moji chlapi ich nemusia, tak ich nepečiem. Zato máme barančeka a metrové rezy :-)
    Krásne kvietky...
    Uži si sviatky jari, myslím na Teba,
    pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Judáše máš krásne, snáď príbuzným chutili. A tú výzdobu máš nádhernú, vankúšik a hyacint zavoňal až sem :-)

    U nás tiež svieti slniečko, ale vzduch je chladný.
    Prajem pekný týždeň a príjemné čítanie pri čajíku a káve. Páá

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dani, jidáše máš perfektní. A máš krásnou květinovou výzdobu. Zdravím na Slovensko. Marie

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Danka, jidáše máš na jedničku, mají krásný tvar a jsou parádně upečené. Výzdobu máš vždy krásnou a to rozhodnutí - "zbytečně" se nestýkat - se mi také zamlouvá, my ho doma také respektujeme. Květiny na okně ti krásně kvetou, tak přeji, ať se ti daří i v povelikonočním čase. ☺

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Jidáše jsem nikdy nedělala. Tvé vypadají dost jedle. Ty výšivky mi berou dech. Nádherné práce.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Každý rok jsem přivolávala jaro kytičkami.Letos žádné nemám.
    Jidáše vypadají nádherně.Já jsem letos upekla jen mazanec.
    Snad už bude lépe Eva

    OdpovedaťOdstrániť