nedeľa 22. mája 2022

Moje hranie sa na dvoch hriadkach :-)

Vitajte u mňa! Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Dedinka v údolí, malé domčeky:




Miško mi minulé leto zrekonštruoval moje dve hriadky. Myslím si, že môj manžel by bol na nás obidvoch hrdý. Na mňa preto, že sa stále hrám na záhradkárku (s čím veru nerátal) a na Miška preto, že ho dokázal nahradiť a po rozpadnutí obvodových dosiek si hravo poradil s ich výmenou :-)

Nuž, a ja aj túto jar, tak ako vždy, trochu poneskoro, ale predsa, niečo som zasadila a niečo posiala :-)


Cibuľka je z vlaňajšej sejby. Na jeseň som ju nechala v zemi a teraz od skorej jari mi robí radosť:


Zasadila som 6 zelerov, 1 petržlen na vňať, 1 bazalku a 2 mäty :-)
Zasiala som jarnú cibuľku, petržlen a mrkvičku :-)
To všetko na malom kúsku :-)

A druhá hriadka si ešte počká na uhorky. Tie som vysiala pokusne do recyklovaného papiera z vajíčok. Nie je to z mojej hlavy, poradila mi to pani v kvetinárstve, kde som kupovala semienka :-)


som zvedavá, či sa pokus vydarí :-)

tu sú dve feferónky

a tu dve čili papričky, z tých niečo bude, lebo som ich kúpila už s plodmi a  kvetmi :-)



A kvietky? Priznávam, že tie mám rada, ale starať sa o ne neviem. Takže u mňa nájdete len toto:



Ale z jedného kuchynského okna mám krásny výhľad na práve rozkvitnutý orgován (stará sa oň suseda):



Samozrejme, začalo mi obdobie kosenia. Kosila som už trikrát a teraz to bude týždeň čo týždeň. S kosačkami nie som moc kamarát, nechcem ich po kosení čistiť. Preto sú aj ony na mňa zlé :-)

Mám to tak, že ak štrajkuje jedna, vytiahnem druhú. Skúsenosť mám takú, že po týždni oddychu si to každá rozmyslí a naštartuje. Ale minule sa mi štartovacia šnúrka kdesi zasekla. Musela som si na ňu privolať manželového synovca Oňa. Opravil, spojazdnil, kosím :-)



Najkrajšie mám teraz ligurček (libeček) a rebarboru:



Toľko teda z mojich záhradníckych zručností. Uvedomujem si, že na chválu to nie je. Lenže keby ste vedeli, koľko síl ma to stojí! Nerobím to s láskou, ale nasilu len a len preto, aby som mala niečo na starosti, teda každý podvečer povinnosť to poliať, občas preplieť. Neviem, či nájdem nejaké to porozumenie u vás, či sa vôbec nájde ešte niekto taký, ako ja :-)

Nakoniec môj čaj. Dnes som sa inšpirovala pohľadom na rašiacu šalviu:


a tej vlaňajšej mám ešte pol vrecka, mohla by som niekomu dať, len komu?



To je hra svetla! Ako keby som liala olovo :-)


Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času.  Nech sa vám darí a zostaňte zdraví!

Daniela



5 komentárov:

  1. Danka,
    ak sa nemýlim, na výšivke bude líška, že?
    Super si pokosila, u nás to má na starosti manžel (aspoň niečo), my máme benzínovú kosačku a pred tou mám trošku rešpekt.
    Pekne si zasiala a zasadila, a ačokču sadiť nebudeš? Myslíš, že semienko zoženiem aj v záhradkárstve? Mne zatiaľ nezišla fazuľa a cvikle je pomenej, lebo nám prcuje na záhradke vytrvalo krtko :-)))
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Takové hospodaření se mi, Danka, líbí. Žádné velké plochy člověk, který žije sám, obdělávat nepotřebuje, jinak si vše potřebné koupíš. Ty hriadky se mi líbí, je to šikovně udělané a možná i trochu výše, což se lépe obsazuje. Hlavně jsi na vzduchu, pohyb máš a výhled na pěkný šeřík - orgován je taky bezva.
    Výšivka je zajímavá, jsem zvědavá, jak to bude pokračovat, ty domčeky jsou překvapením.
    Měj se co nejlépe. ☺

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Aj ja som si myslela, že je to olovo :-)))
    Výšivka je nádherná♥ aj mne sa veľmi páči :-)
    Záhradku máš akurát, troška úrody poteší, ja by som si kúpila 1 - 2 korene kokteilových paradajok, žleté a červené, tie dobre rodia a na slniečku majú skvelú chuť :-)
    Dobrú chuť k dnešnému čaju a papa

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Vyšívka je opravdu nádherná.Až dovyšívám richelieu dečky,tak chci vyšívat křížkovou metodou.Doufám,že mi oči zvládnou tuto práci.Zahrádku máš moc pěknou.Včera jsme byli u syna-moje první cesta vedla na zahradu-co vyrostlo,co rozkvetlo...Dostala jsem od snachy velkou kytici šeříku.Museli jsme ji dát na balkon,protože voněla až moc omamně...
    Danielko,přeji Ti krásné sluníčkové dny

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Πολύ ωραίο κέντημα και ωραίος κήπος !!!!

    OdpovedaťOdstrániť