sobota 16. júla 2022

Krémová polievočka z pečenej papriky

Vitajte u mňa! Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Začiatok patrí vyšívaniu. Pán Vrabec venuje pohľad svojej pani Vrabcovej:

už je u sklenára, v pondelok si idem po zarámovaný :-)

Hlavnou témou bude experimentovanie v kuchyni. V nejakej TV relácii o varení som zachytila, že na krémovú polievku z červenej papriky je vhodné papriku najskôr opiecť, bude sa lepšie oddeľovať dužina od šupky. Povedala som si, že to niekedy vyskúšam. Pozrela som, čo radí ujo Google a veruže receptov som našla veľa. Zhodovali sa v tom, že papriky treba upiecť do čierna. Ako vždy, urobila som si svoj recept kombináciou viacerých :-)

pokvapkala som olivovým olejom a dala do rúry

upečené dočierna, ale oddeľovanie dužiny od šupky aj tak nebolo jednoduché

použila som zeleninový bujón, na zahustenie zemiak, syr a smotana, soľ, korenie a trochu čili

k polievočke opečená celozrnná bagetka


pár kvapiek ľanového oleja na ozdobu

Bála som sa, že polievka bude mať chuť spáleniny, ale nemala, bola veľmi dobrá, ale vzhľadom na čas, ktorý som príprave venovala, mala byť výborná. Myslím si, že ju vyskúšam uvariť aj bez pečenia, so šupkou. Porovnám a dám vedieť :-)

Ešte pohľady na Choč:

včera, pohľad od kubínskej strany, od kolegyne Janky

v utorok na prechádzke, zdalo sa, že príde riadna burka, ale nebol z toho ani dážď

dnes na prechádzke

Koniec čajový:



Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času.  Nech sa vám darí a zostaňte zdraví!

Daniela


4 komentáre:

  1. Για να φύγει εύκολα η φλούδα της πιπεριάς, μόλις βγει απ το φούρνο, θα σκεπάσετε το ταψί με ένα νάυλον κουζίνας ή πλαστική σακούλα και θα την αφήσετε μέχρι να κρυώσουν.....θα δείτε πόσο εύκολα βγαίνει η φλούδα !!!
    Ελπίζω η μετάφραση να βοηθήσει.....

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danka,
    rodinka Vrabcová sa mi páči :-) Som zvedavá na výšivku v ráme.
    Milujem pečenú papriku, ale polievku z nej som ešte nevarila, ale niekde na dovolenke už ochutnala :-) Skúšala si dať tú upečenú papriku do sáčku? Ona sa tam zaparí a potom ide šupka dole ľahšie...
    Čaj si si pripravila Rooibos?
    Pááááá

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Obrázek je pěkný a veselý ☺
    Mám ráda pečenou papriku(ale v ní mleté masíčko ☺)
    Přeji pěkný týden ☺

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Pěkný obrázek vyšívání i foto z přírody. A polévku z pečené papriky jsem ještě nevařila. U nás máme nejraději pečenou s mletým masem, rajskou omáčkou a rýží.M.

    OdpovedaťOdstrániť