pondelok 4. júla 2022

Teplo a sucho

Vitajte u mňa! Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku! Po prvý raz ďakujem za komentík Dagmar, aj za to, že prečítala Mladé letá od Martina Kukučína! Dnes to nie je bežné čítanie :-)

Medzi kvietkami je pán Vrabec:



Aj na Orave máme leto, podľa mojich súkromných záznamov, rekordné. Prvý júl vedie, pozrite na teplomer:


Ja si to užívam po svojom - v noci otvorím všetky okná, ráno, keď do nich začína opierať slniečko, ich pozatváram, sedím doma, veľa čítam, trochu vyšívam, niečo si uvarím, málo upracem a od piatka mám cyklistický sviatok - Tour de France, proste, letná idylka :-)

Podvečer sa vytiahnem von. Polejem moju mini záhradku, pripravím si vodu na druhý deň a aspoň pol hodinky sa prechádzam po našej ulici. 

Len trávnika mi je ľúto, lebo polievať ho môžem iba pitnou vodou, aj to iba za predpokladu, že by sa mi podarilo dať z klinca hadicu (ani tam nedočiahnem) a spojazdniť ju (to nedokážem). A nakoniec, aj tak treba vodou šetriť a to nielen pre peniaze. Bojím sa, že príde čas, keď bude voda aj tu vzácna :-(

Vo všetkom hľadám výhody. Vysušený trávnik znamená, že nemusím kosiť :-)



Aj tento rok sa teším, že vyrástla a rozkvitla ľalia mojej svokry. Doniesla ju z lesa. Po jej smrti sa stratila aj ľalia, ale po rokoch sa objavila na mieste o 2 metre ďalej. Asi jej je dobre vo vysokom zlatobyle:





Ostrihala som šalviu a mätu:





A prekvapil ma cyklámen. V zime po odkvitnutím som neurobila to, čo vždy, nevyhodila som ho, páčili sa mi jeho listy. Na jar mu vyšiel jeden kvietok, pozrite si TU, teraz ich má už 6 a zdá sa, že to nie je všetko :-)




Každý večer pri polievaní sa na kvete cibule pasie čmeliak:



V parku sa mi páčil rozkvitnutý javor:


Keď som robila rebarborovo-jablkový džem, TU, bolo mi ľúto vyhodiť jablkové šupky. Aj keď viem, že čaj z nich je slabý, vysušila som ich. V tieto horúce dni, keď si uvedomelo dopĺňam do organizmu tekutiny, je dobrý aj takýto slabý jablkový odvar:




Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času.  Nech sa vám darí a zostaňte zdraví!

Daniela



7 komentárov:

  1. What a nice flowers:) thanks for your sharing..

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danka, krásně si užíváš léto. Zaujala mě lilie, u nás má název lilie zlatohlávek, vykvetla Ti za odměnu. Cyklámen - brambořík Ti také krásně kvete, ale v bytě s ústředním topením se tomu nedaří. V domě jsou přece jen jiné podmínky.
    Přeji krásné a pohodové letní dny. ☺

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danka,
    vidím, že sucho je aj u vás...
    Krásne Ti zakvitol cyklamén a ľalia.
    Na záver výšivka, ktorá je zaujímavá.
    Páááá

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Pěkné povídání.Tady je teď dost chladno.(ráno 9°C)
    Tento způsob léta....
    Přeji krásné dny,Danielko ☺

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Krása a krása!!! Lilie zlatohlavá k nám na zahrádku také přicestovala sama z lesa. Snad ptáci, vítr... A z jedné rostlinky jsou už najednou čtyři.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Dnes manžel říkal dceři - nám roste jenom tráva. Rajčata, okurky "sedí", nic to nedělá, byly chladné dny i noci. Žasnu nad vysušenou trávou u vás. Cyklámen - brambořík má krásnou barvu. Měla jsem před pár roky bílý, na léto ho dala ven a kvetl jako blázen až do zimy. Další rok znovu, potom v zimě zašel. Čaj z jablečných slupek mám také ráda. Vyšíváte překrásně. Dagmar

    OdpovedaťOdstrániť