štvrtok 21. júla 2022

Materina dúška

Vitajte u mňa! Ďakujem za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Vyšila som malú kytičku levandule:


Môj jeden koreň levandule je v tieni zlatobyle a tak má málo slniečka. Preto ešte len kvitnúť bude :-)

Na Oravu prišla druhá vlna horúčav. Zas sedím celé dni v dome a von idem až podvečer. Najskôr popolievam moje dve hriadky zeleniny a potom idem na prechádzku. Aj keď nejdem ďalej do kopcov (bojím sa premnožených lesných zvierat), prejdem sa aspoň popod kopce neďaleko dediny.

Minule som si všimla, že medzi kvietkami v záhone pozdĺž dedinskej cesty kvitne materina dúška. Je nádherná, ale vďaka svojej polohe nepoužiteľná. Takto to vyzerá v našej obci:






Škoda, ani jahôdku nehodno zjesť, čo ako sa na mňa usmieva :-)

Ale ak kvitne materina dúška v záhone pri ceste, bude kvitnúť aj vo voľnej prírode. Viem o dvoch miestach, kde na ňu posledných pár rokov chodievam.  Nuž ale ...

Jedno miesto jej výskytu zmizlo, stratilo sa, neprežilo zimu. Druhé miesto má tiež namále, vytvorilo sa na ňom obrovské mravenisko a mravčekom zrejme korienky dúšky moc chutia:



V tráve v okolí mraveniska sa mi podarilo pár kvietkov nájsť. Odstrihla som ich, nech korienky vyžijú, a nech budem mať v zime aspoň párkrát voňavý čajík:



Pre potešenie očí niekoľko kvietkov:






bazalka je v mojej hriadke a prvý raz ju vidím rozkvitnutú :-)

Včera podvečer:




Dnešný čaj je, ako inakšie, z materinej dúšky:

stačí len málo a materinu dúšku vytiahnete takto s korienkom,
preto nosím so sebou nožničky a kvietky pekne po jednom strihám :-)




Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času.  Nech sa vám darí a zostaňte zdraví!

Daniela




6 komentárov:

  1. Danielko,měla jsi krásnou procházku.
    Tady bylo několik dní velké horko.Přepovědi hlásily,že dnes bude nejhůř.Místo toho už několik hodin mírně prší.Příroda to potřebuje.
    Přeji ti další krásné dny ☺

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásne fotky si urobila, máte peknú, rozkvitnutú dedinku :-) Aj levanduľku si pekne vyxxx, je nádherná♥
    No, a šáločku máš sto bodovú. Dúška aj u nás mizne, pomaly a isto. Neviem čím to je?
    Prajem pekné dni

    OdpovedaťOdstrániť
  3. What a nice post:) thanks for your sharing...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danka,
    pekná levanduľa, čo z nej bude?
    Stále je u vás krásne, i keď horúčavy sa asi nevyhnú ani Orave :-)
    Bazalku máš krásnu, ale ak jej neodštikneš kvety, bude horká.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Πολύ ωραία λουλούδια και το κέντημα λεβάντας !!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Danielka, ja chodim von len vecer okolo 20:00....v podstate, ak by nebolo treba poliat zahradu, tak by som nevysla vôbec :) u nas bolo vcera 40 stupnov...priserne...Levandulova vysivka je krasna! papa, Zuzana

    OdpovedaťOdstrániť