pondelok 17. augusta 2015

Skanzen - Život remeselníkov

Po dlhšom čase mám opäť čo ukázať z mojej záľuby v posledných dvoch rokov - z vyšívania. Myslím si, že niektoré z vás už z tohto kúska dokážu identifikovať, o čo ide:



Dnes to bude zas veľké množstvo fotografií zo skanzenu v Pribyline. Ako som sľúbila, bude to interiér obydlia niektorých remeselníkov.

Ján Lovich, Kolár (výrobca kolies):





Štefan Šulík Kučera - obchodník a krčmár:

Obchodník
Pohostinská a výčapnícka činnosť




U obuvníka (výrobcu obuvi):














U súkenníka (spracovateľ ovčej vlny):











U tkáča (tkal plátno a koberce):







Zajtra to bude škola, včelnica a vozovňa. 

Nech sa vám darí!
Daniela

17 komentárov:

  1. Odpovede
    1. Ďakujem ti, Zdenka, tam by si si aj ty prišla na svoje, máš tiež rada stariny, ako ja :-)))
      Páá

      Odstrániť
  2. To je náádhera, skanzeny mám moc ráda.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danielko, moc hezké... krásné staré věci ... ty světičky.... tam se opravdu rodina sešla a žila pospolu ...
    Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru, aj keď trocha pri biede, ale spolu!
      Hlavné, že bolo čo do seba a na seba, nič viac nebolo treba. Dnes stále čosi potrebujeme :-)))
      Pááá

      Odstrániť
  4. Wonderful photos, thanks for sharing.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. I also thank you, I am glad that you are interested in our history!
      Greetings!
      Páá

      Odstrániť
  5. Lovely stitching!! Thanks for showing the museum :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Thank you, Preeti! I am glad that you are interested in our history!
      Greetings!
      Páá

      Odstrániť
  6. Спасибо за фотографии! Очень люблю изучать быт разных народов

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Дорогой София, я с удовлетворением отмечаю интерес к нашей истории!
      Привет!
      Páá

      Odstrániť
  7. Dani, nádherná spomienková prehliadka...preniesla som sa do detstva, keď som chodila k starým rodičom na dedinu, v tom čase sme bývali v paneláku v meste kým sme sa nepresťahovali tiež na dedinu k starým rodičom keď rodičia postavili dom...mám veľmi rada tie spomienky, veru tak bola zariadená aj starkina izba, dokonca aj tie obliečky pásikavé :) hrnčeky a džbány mám aj keď už len tri dodnes a krosná, tie sme mali doma a mama tkala koberce a to boli už asi osemdesiate roky :) A na tom obrázku čo vyšívaš sa určite rysuje levanduľa, tiež si chcem vyšiť tak som si niekoľko námetov vytlačila...Dani maj sa dobre.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Evka, tak to si mala šťastné detstvo so starými rodičmi! Ja som to nezažila, už nežili v mojom detstve. A odchovaná som v bytovke, až po troch rokoch po vydaji sme sa s manželom nasťahovali ku svokrovcom a dobre sme spravili. Žilo sa mi s nimi veľmi dobre, žiadne nezhody nevesta a svokra. Teraz vlastne bývame mi dvaja s manželom v ich bytíku a náš hore obývajú naše deti pri návštevách. A tiež v osemdesiatych rokoch stáli v kuchyni krosná :-)
      Uhádla si, je to levanduľa. Mne tá ozajstná v zime vymrzla a tak budem mať aspoň vyšitú :-)
      Páá

      Odstrániť
  8. Dani, děkuji za nádhernou podívanou . Pěkně jsem se pokochalal , skanzeny mám ráda.
    Nejvíc se mi líbí tkalcovský stav, kdysi jsem si ho strašně přála mít.
    Výšivka se začíná hezky rýsovat.
    Dani, měj se krásně. Jana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka, som rada, že sa ti páči naša história, vedela by som si odtiaľ doniesť pár vecičiek, len tak pre potešenie, mám rada tie staré "haraburdy" :-)))
      Moja svokra mala v kuchyni, kde si teraz sedím ja, krosná a tkala koberce.
      Maj sa fajn!
      Páá

      Odstrániť
  9. Sewing machines!!! I have not seen one to make shoes before. Very interesting. The old furniture I like too! So many cowbells! I would like to ring them all. :)))

    OdpovedaťOdstrániť