utorok 13. októbra 2015

Gramofón

Ďakujem vám, priateľky moje, za krásne komentáre na včerajšie zasnežené ráno u nás! Akosi ma tlačí čas a nestíham všetko, čo by som chcela stihnúť. Musím trocha zabrzdiť :-)

Dnes konečne padlo rozhodnutie a mám už všetko pripravené na staro - nový projekt. Veru tak, idem vyšívať po druhý raz to isté :-)

Obrázok som vyšívala pred dvomi rokmi pre kolegyňu Aničku. Už vtedy som si hovorila, že si ho musím niekedy vyšiť aj pre seba. A teraz nastal ten čas a s chuťou sa do toho púšťam.


V sobotu na povale domu môjho švagra (moja sestra, bohužiaľ, už nie je medzi nami) sme si s Lenkou obzerali aj jej poklad. Starý gramofón, ktorého vek sa nezadržateľne blíži k šesťdesiatke. Lenka má, na rozdiel odo mňa, rada hudbu od svojho detstva. Zaspomínala si, ako rada trávila chvíle sediac pred gramofónom a donekonečna si púšťala platne. Jasné, že si pritom vyspevovala a ešte radšej tancovala. Tak, na toto som ja nikdy nebola :-)

Neskôr, v puberte si dvere na gramofóne oblepila svojimi obľúbencami vo vtedajšom československom šoubiznise. Doteraz viem, kto bol pre ňu ten naj...... Viktor Sodoma :-)




Určite by bola veľká škoda starý gramofón vyhodiť. Mali by sme si spolu nájsť čas na jeho zrenovovanie. Veď ani si nepamätám, či ešte fungoval, keď musel postúpiť z obývačky na povalu. Bolo to tak dávno :-)))

Nech sa vám darí!
Daniela

10 komentárov:

  1. Danielko, díky za odpověď na můj komentář, i když jsi v časovém presu. Tak ten gramofon nemá chybu. Ten stojí za to dát do "pucu". Ó, Sodomu jsem měla taky ráda ... jeho Rusalky jsem nedávno objevila na youtube... tak mi to potěšilo ... a půjdu si je zas poslechnout. Tak se holky do toho gramofonu dejte a pak nám toho fešáka ukážete.
    Píšeš, že bys měla trochu zbrzdit, tak to udělej ....... a buď v pohodě.
    Pa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka moja, ani nie v strese, ale dosť unavená. Každé poobedie si musím aspoň poležať, niekedy aj zaspím :-)
      Aj Lenka si často hľadá pesničky na nete, tak isto môj muž, ale ja veru ani neviem, aká je Sodomova pesnička Rusalka :-)))
      Pááá

      Odstrániť
  2. Wow! That record player would be amazing if you can renovate it.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danka ... ten gramafón je veru skvost ... má svoju hodnotu ... historickú, ale najmä spomienkovú ... :))) škoda by bola vyhodiť ho ... Tiež som mala v detstve gramafón s peknou zbierkou platní ... tie mám dodnes odložené ... Prvou vecou, ktorú sme si spoločne s manželom kúpili bol gramafón ... a mám si ich i dnes na čom prehrať ... :)
    Danka ... užívaj si jesenných dní a šetri sa ... paa L.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hihihi, aj my sme si ako prvé po svadbe kúpili gramofón :-)
      A ja som v BA kupovala každú novú LP platňu, ktorá vyšla. Ani som to nepoznala, lebo som hudobný analfabet :-)
      Ale môj muž je hudobník, roky hrával na bicie v kapele.
      Počasie nám moc nepraje, ale spravme si náladu po svojom!!!!
      Pááá

      Odstrániť
  4. What a find!! Will look fantastic after a bit of TLC :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Thank you, Ingram, we have to dress up :-)
      I send greetings!
      Páá

      Odstrániť
  5. Gramofón ma dostal! Paráda a tá oblepená skrinka mi pripomenula moje študentské časy. Tiež som si oblepila nielen skrinku ale aj steny spevákmi, hercami a ešte aj do zošitov som si ich lepila. Boli to vzácne obrázky lebo dostať sa k nim nebolo také jednoduché nebolo toľko časopisov ako dnes. Pamätám si, že som zháňala po stánkoch každý mesiac Kamaráta a Populár lebo tam bolo toho najviac. Kupovala som si ich za peniaze čo som dostávala na desiatu, radšej som nejedla ale časopis musel byť :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. gramafon çok güzel. çok değerli. yeniden müzik dinleyebilirsiniz umarım. sevgilerimle...

    OdpovedaťOdstrániť