sobota 24. októbra 2015

Ovocný šalát s granátovým jablkom

Vyšívam červené šaty:



Dnešný nádherný deň som strávila sama. Môj manžel bol na vzdelávaní o včelárstve v Liptovskom Hrádku. Keby to bolo len na pár hodín, išla by som s ním. Celý deň je na mňa veľa, nudila by som sa tam.

Pokračujem včerajšou témou - granátové jablko - marhaník - Punica granatum - je to rozložitý ker, či strom, ktorý môže dorásť aj do výšky 5 m. Pochádza z Perzie a Prednej Ázie. 

Granátové jablká boli zasvätené gréckym bohyniam Afrodité a Héré. Kráľ Šalamún mal celý sad granátovníkov. Prorok Mohamed radil jesť plody granátovníka preto, aby sa ľudia zbavili závisti. Možno by sme aj v tejto dobe mali túto metódu oprášiť :-)

Z listov a šupiek nezrelých plodov sa pripravuje natrpklý osviežujúci čaj. Z koreňov a kôry sa získava farbivo, ktorým sa v Oriente farbili koberce. Neobyčajne tvrdé žlté drevo je obľúbeným staviteľmi a stolármi.

Ja som urobila dobre, že som kúpila dve jablká, ktoré sa odlišovali už na prvý pohľad. Jedno malo šupku oranžovú a druhé červenú. Presne tak vyzerali aj malé zrniečka vo vnútri:


A tu som ostala veľmi prekvapená. Aj chuť mali úplne inú. Tie červené mali kyslú, slabo trpkú chuť, ktorú si pamätám aj z mojej prvej ochutnávky jablka v minulom storočí. Oranžové mali veľmi príjemnú a sladkú chuť. Úplne skvelú! Tie by som dokázala jesť aj každý deň :-)

Ja mám rada kyslú chuť a trocha trpkosti mi to nepokazí, ale môj manžel vykrivil ústa a bolo po ochutnávke. 

Do ovocného šalátu som teda dala iba bobuľky z oranžového jablka:

nič mimoriadne, len to, čo som mala doma - jablká, hrušky, banány
a samozrejme granátové jablko
nakrájať na kocky a všetko premiešať v mise
dobrú chuť!
výborné!

Zajtra ešte raz o granátovom jablku, tak nezabudnite kliknúť na môj blog :-)

Nech sa vám darí!
Daniela

4 komentáre:

  1. Danielko, ovocné saláty to je ňam ňam... taky budu muset po dlouhé době koupit gran.jablíčko ...
    musíme trochu hlídat ty vitamíny ...docela by mě zajímal ten čaj, i když já radši bylinné než ovocné ...
    já jsem slunné dny využila na práci na zahradě a včera umyla okna ... tak jsem ráda, že mám něco hotovo ... dnes byla obrovská mlha a zatím to vypadá na pošmourný den .... ale to nevadí ...
    Měj se krásně ! Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka, tak ty si šikulka! Ja neznášam umývanie okien a neviem sa do toho pustiť, aby som v zime mala pokoj s nimi. Ale kým je ako tak dobre, musím to tiež stihnúť. V zime to už potom nerobievam. Snáď na budúci víkend, budeme ho mať predĺžený :-)))
      Pááá

      Odstrániť